همانطور که با مطالعه نوشته “بتن اکسپوز، نیاز معماران را برآورده می کند” دریافته اید، بتن اکسپوز با توجه به شیوه ساخت و تولیدش و اجزای افزودنی می تواند در نمای ساختمان ها، دیوارهای بیرونی و درونی و همچنین کفپوش ساختمان ها و محوطه های بیرونی ساختمان ها و نیز سدها، زیرگذرها، پل ها و غیره به کار می روند. به طوری که قابلیت اعمال طراحی های مختلف روی آن وجود دارد.

همانطور که تاکنون در جریان قرار گرفته اید، بتن اکسپوز یک مصالح ساختمانی کامپوزیتی است که از سیمان تشکیل شده است. (معمولا از سیمان پرتلند ساخته می شود. قبلا با انواع مختلف سیمان آشنا شده ایم.) علاوه بر سیمان پرتلند در ساخت بتن اکسپوز از مصالح سیمانی دیگری مانند خاکسترهای فلزی و سیمان سرباره و ریزدانه ها نیز استفاده می شود.

ریزدانه های موجود در بتن اکسپوز به طور عمده از سنگدانه های درشت ساخته شده از ریگ ها یا خرده سنگ ها مانند سنگ آهک یا گرانیت، به اضافه سنگدانه های ریز و نزم مانند شن ساخته می شود. علاوه بر سیمان و ریزدانه ها، آب و مواد افزودنی شیمیایی از دیگر مواد افزودنی به بتن اکسپوز می باشد.

مواد ترکیبی و شرایط اختلاط بتن اکسپوز

بتن اکسپوز چنانچه در نوشته “مصالح ساختمانی استحکامی و مصالح دکوری” بیان شد، به عنوان یک مصالح واسطه ای و برای محکم کردن ساختمان به کار نمی رود بلکه نشان دهنده کارکردی از بتن به عنوان عامل زیبایی ساز ساختمان است، در حالیکه نقش خود را به عنوان یک بخش کامل و جدایی ناپذیر ساختمان، مانند کف ها، دیوارها، پاسیو و راهروها ایفا می کند.

تبدیل بتن به بتن اکسپوز با افزودنی مواد زیادی به عنوان افزودنی ها به هنگام اختلاط و آماده سازی بتن به دست می آید که بتوان به بتن تراکم، مقاومت و نفوذناپذیری لازم را بخشید. که این مواد افزودنی با توجه به اولویت های شرکت های سازنده در حین اختلاط بتن اکسپوز و یا پس از مرحله سفت شدن به آن اضافه می شود.

پنل های بتن اکسپوز را که در پروژه های عمرانی گوناگون به کار رفته اند، می توان در صفحه بتن اکسپوز هنزا مشاهده نمود. ور هرگونه پرسشی در زمینه معرفی بتن اکسپوز و نحوه سفارش و استفاده از آن در ساختمان خود را می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا مطرح نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *