با دنبال کردن مقالات هنزا خواهیم دید که کارشناسان هنزا به معرفی مصالح گوناگون ساختمانی پرداخته اند تا مخاطبان هنزا بتوانند با محصولات مختلف ساختمانی آشنا شوند. در این رابطه به معرفی سنگ ها از منظر متخصصان هنزا پرداختیم.

در نوشته “قابلیت جذب آب، معیاری برای تشخیص کیفیت سنگ ها” از مقالات هنزا مشاهده کردیم که برای آن که سنگ ها را از لحاظ قوام و استحکام دسته بندی کنند به میزان نفوذپذیری آن ها در برابر رطوبت توجه می کنند. همچنین با مطالعه “مقاومت و دوام انواع سنگ های مختلف ساختمانی” دریافتیم که کارشناسان هنزا به دسته بندی سنگ های مختف از لحاظ سختی پرداختند.

در این نوشته قصد داریم که سنگ های مختلف ساختمانی را بر مینای میزان تخلخلی که ظارهرا دارند، دسته بندی کنیم. میزان تخلخل به گفته کارشناسان هنزا هم در زیبایی ظاهری سنگ موثرند و هم در دوام و طول عمر آن. این فاکتور می تواند از زیر یک درصد شروع شود که سنگ های با تخلخل خیلی کم هستند و درصد تراکم آن ها بسیار بالاست تا سنگ های با تخلخل در حدود بیشتر از 20 درصد که این سنگ ها بسیار متخلخل می باشند. و درصد های مابین این دو دارای تخلخل های متوسط و کم و بیش می باشند.

دسته بندی سنگ ها از لحاظ میزان تخلخل

معمولا به گفته متخصصان هنزا سنگ ها را در شش دسته از لحاظ تخلخل طبقه بندی می کنند که به جز دو دسته ای که بیان شد، مابقی سنگ ها در چهار دسته مابین این دو قرار می گیرند.

مثلا سنگ های بین 10 تا 20 درصد تخلخل را متخلل زیاد، بین 5 تا 10 درصد را نسبتا زیاد، بین 2.5 الی 5 درصد سنگ های با تخلخل متوسط، و بین 1 تا 2.5 درصد تخلخل را سنگ های با تخلخل کم می نامند.

شما می توانید برای آنکه با محصولات و مصالح ساختمانی تولیدی شرکت گام آبی فردا که از پیشروان تولید کننده مصالح ساختمانی در کشور است به صفحه محصولات هنزا مراجعه نمایید و همچنین هر گونه پرسش و سوالی درباره انواع گوناگون مصالح ساختمانی را با کارشناسان و متخصصان ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *