در مقاله “مزایای تراکم بالا و صیقلی بودن بتن اکسپوز” به ویژگی های بتن اکسپوز نگاهی انداختیم. در واقع باید گفت که بتن نما به محصولی گفته می ود که بر خلاف سایر انواع بتن که کارکرد استحکامی در ساختمان دارند و در واقع داخل شاکله ساختمان به کار می روند، در نمای بیرونی ساختمان به کار می رود.

یعنی بتن نما بتنی است که به جای آنکه در ساخت ستون ها و سقف های ساختمان به کار رود، پوشش نمای ساختمان را بر عهده دارد. به ترتیبی که دیگر بر روی بتن پوشش دیگری قرار نمی گیرد و سطح بیرونی کار می باشد. به همین جهت حساسیت ویژه ای را باید برای آن لحاظ کرد.

به همین دلیل است که برای بتن اکسپوز از بتن با تراکم بالا استفاده می شود. چرا که تراکم بالا سبب می شود که هم منافذ درونی بتن کمتر شود و به این ترتیب جایی برای نفوذ آب و رطوبت نباشد و هم اینکه زیبایی ظاهری آن بالا باشد. چرا که تخلخل و وجود حفره و منافذ شکل و ظاهر زیبایی به بتن نمی دهد.

بتن اکسپوز، نیاز معماران را برآورده می کند

برای آنکه بتن اکسپوز بتواند در مدت زمان طولانی به عنوان سطح نهایی کار باقی بماند و یخشی از آن دچار خرابی یا ریزش و یا تغییر رنگ و بافت نشود. لازم است که در انتخاب پنل های بتن نما حساسیت بالایی به خرج دهیم. در واقع هر چه کیفیت بتن اکسپوز، تراکم داخلی آن و صیقلی بودن سطح آن بالاتر باشد، دوام بتن اکسپوز به کار رفته در نمای ساختمان بیشتر است.

همچنین بتن نما با کیفیت بالا می تواند به رنگ و شکل های مختلف طراحی و اجرا شود و در بافت های مورد نظر تولید گردد. به همین جهت طراح و معمار ساختمان می تواند نیاز خود را در طراحی هر چه زیباتر ساختمان با بتن اکسپوز برآورده کند.

نمونه ای از بهترین پروژه های اجرا شده با پنل های بتن اکسپوز توسط تیم هنزا را می توانید در صفحه بتن اکسپوز هنزا مشاهده نمایید. کارشناسان و متخصصان ما نیز همواره آماده هر گونه مشاوره و پاسخگویی در زمینه بهترین انتتخاب و اجرا در زمینه مصالح ساختمان برای ساختمان شما هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *