همانطور که با مطالعه مقالاتی که راجع به ایران GFRC / ایران GRC از منظر کارشناسان ما در هنزا ارائه کردیم، در خواهید یافت، این محصول که یکی از گسترده ترین انواع بتن الیافی از لحاظ تولید و کاربرد است، در طی دهه اخیر در کشور ما توسط مهندسان و محققان هنزا تولید در پروژه های مختلف به کار گرفته شده است که بسیار مورد استقبال و توجه ساختمان سازان کشورمان قرار گرفته است.

اما مساله اصلی در تولید این محصول که به آن شیوه اختلاط ایران GFRC / ایران GRC گفته می شود، این است که چگونه الیاف را با بتن ترکیب کنیم که بتواند استحکام، مقاومت و زیبایی مورد نظر ما را تامین کند. همانطور که بیان شد تولید ایران GFRC / ایران GRC به دو طریق انجام می پذیرد که این دو شیوه عبارتند از:

الف) روش اسپری کردن مخلوط ایران GFRC / ایران GRC

ب) روش پیش مخلوط یا پریمیکس

در مقاله “روش اسپری در تولید ایران GFRC / ایران GRC” درباره روش اسپری سخن گفتیم و همانطور که بیان شد در این طریق الیاف از یک دریچه وارد دستگاه اسپری شده و بتن نیز از دریچه دیگری وارد می شود و توسط دستگاهی الیاف برش داده شده و سپس با بتن مخلوط می شود و دستگاه اسپری آن را به درون قالب می پاشد.

عمل آوری ایران GFRC / ایران GRC

در نوشته “روش پریمیکس یا پیش مخلوط در تولید ایران GFRC / ایران GRC” نیز گفته شد که در روش پیش مخلوط، اختلاط الیاف با بتن مایع به صورت دستی و قبل از آنکه آن ها را درون قالب ریخته و یا درون دستگاه اسپری بریزیم انجام می شود. به همین دلیل کنترل بیشتری در نحوه توزیع و جهت دهی الیاف در بتن ایران GFRC / ایران GRC در این روش وجود دارد.

البته در مقایسه این دو روش گفته شد که “تولید ایران GRC / ایران GFRC قدرتمند تر با روش اسپری کردن

که دلیل آن استفاده از الیاف بیشتر که همه در اندازه های برابر بریده شده اند و به طور یکسان در توده بتن پخش شده اند می باشد. اما هزینه های تولید ایران GFRC / ایران GRC به روش اسپری گرانتر است به همین جهت گاهی از شیوه پیش مخلوط استفاده می شود.

در بعضی از کاربردهای ایران GFRC / ایران GRC حتما لازم است که از یکی از شیوه های مورد نظر برای تولید این محصول استفاده شود. به عنوان مثال سینی های بتنی که در برخی فروشگاه های بزرگ استفاده می شود از آن رو که باید شیک، یکپارچه و مقاوم باشند لازم است که از روش اسپری کردن برای تولید این قطعات ایران GFRC / ایران GRC استفاده گردد.

پنل ایران GFRC / ایران GRC تولیدی به هر یک از روش های گفته شده در بالا که ایجاد شود، پس از قرار گرفتن در قالب خود لازم است که آن ها را در اتاق های مخصصب که حرارت و رطوبت آن ها تحت کنترل است قرار داده شود تا فرآیند عمل آوری آن ها به خوبی طی شود و ایران GFRC / ایران GRC تولید شده نهایی کاملا مناسب و مطلوب باشد. به این اتاق ها، اتاق های بخار گفته می شود.

سپس پنل های ایران GFRC / ایران GRC تولید شده را می توان به محل پروژه ساختمانی منتقل کرده و آن را طبق طرح و نقشه معماران نصب کرد که بعضی از این پروژه ها در صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا قابل مشاهده است. هر گونه پرسش و مشورتی درباره تولید و اجرای این محصول را می توانید با مشاوران و متخصصان هنزا مطرح نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *