ایده بتن الیافی به سرعت توانست جای خود را در صنعت ساخت و ساز باز کرده و روز به روز اعتبار بیشتری در بین دست اندر کاران ساخت سازه ها و ساختمان ها پیدا کند و دلایل بیشماری برای این مساله وجود داشته است که ما در نوشته “توضیحاتی پیرامون مقاومت های ایران GRC / ایران GFRC” به برخی از این دلایل اشاره کردیم.

در ساخت بتن الیافی که ترکیبی از بتن با الیاف است، چنانچه قبلا هم بیان کردیم می توان از الیاف گوناگونی استفاده کرد. که یکی از پرکاربردترین الیاف در ساخت بتن الیافی، الیاف شیشه می باشد که همان فایبر گلاس است و ترکیب آن ها بتنی تولید می کند که در کشور ما ایران GRC / ایران GFRC نامیده می شود و به معنای بتن تسلیح شده توسط الیاف شیشه می باشد.

اینکه چگونه می توان ایران GRC / ایران GFRC مرغوبی تولید کرد، سوالی است که ما سعی کردیم در چند مقاله به آن بپردازیم. در نوشته “روش های مخلوط الیاف در ایران GRC / ایران GFRC” بیان شد که دو روش عمده برای مخلوط کردن الیاف با بتن وجود دارد که یکی از آن ها روش اسپری کردن است و روش دوم روش پیش مخلوط است که هر کدام از این ها می توانند بتن ایران GRC / ایران GFRC متفاوتی با شرایط و ویژگی های خاص خود تولید کنند که کارکرد مخصوصی دارد.

تولید ایران GRC / ایران GFRC قدرتمند تر با روش اسپری کردن  

با مطالعه مقاله “روش اسپری ایران GFRC / ایران GRC مشابه شاتکریت” درخواهید یافت که روش اسپری کردن الیاف شیشه در اختلاط ایران GRC / ایران GFRC مانند شاتکریت می باشد و سعی کردیم که در نوشته “روش اسپری در تولید ایران GFRC / ایران GRC” بیشتر به جزئیات این روش و گونگی اسپری کردن الیاف بپردازیم. به این ترتیب دیدیم که در روش اسپری یک بتن دو لایه تشکیل می گردد.

دلیل آن هم همانطور که بیان شد این بود که در ساخت ایران GRC / ایران GFRC الیاف شیشه در لایه های زیرین با بتن ترکیب می شود و در سطح رویی دیگر نیازی به وجود الیاف تیست و فقط یک لایه بتن کفایت می کند. این لایه که به آن لایه اول گفته می شود مانند یک کت چرمی است و شبیه به یک ژل پوششی عمل می کند و از فایبر گلاس موجود در لایه زیرین حفاظت می کند.

همانطور که گفته شد در پنل ایران GRC / ایران GFRC نیازی به وجود الیاف شیشه در لایه اول وجود ندارد. این لایه ولی نباید ضخامت زیادی داشته باشد. چون له دلیل آنکه فاقد الیاف شیشه است، مقاومت آن از لایه دوم ایران GRC / ایران GFRC کمتر است و اگر ضخامت آن زیاد باشد می تواند دچار شکست یا صدمه شود. به همین دلیل لایه اول ایران GRC / ایران GFRC را بسیار نازک تولید می کنند و نهایتا ضخامت آن از چهار و نیم سانتی متر کمتر است.

ایران GFRC / ایران GRC نماد زیبایی ساختمان

لایه دوم ایران GRC / ایران GFRC که لایه پشتی است، جایی است که الیاف شیشه در آن قرار دارند. و فیبرها با بتن ترکیب شده اند. ضخامت این لایه بستگی به پنل مورد نظر دارد. که با توجه به سفارش مشتری برای ساختمان یا سازه مورد نظر تعیین می گردد. و در واقع مقاومت و استحکام اصلی پنل ایران GRC / ایران GFRC وابسته به این لایه می باشد که در آن توسط اسپری کردن الیاف با بتن ترکیب شده اند. و ترکیب نهایی چیزی شبیه به یک تخته سه لا می باشد.

یکی از خصوصیات روش اسپری در تولید ایران GRC / ایران GFRC نسبت به روش پیش مخلوط این است که در روش اسپری این امکان وجود دارد که از الیاف با طول بیشتر استفاده شود و به این ترتیب بارگذاری فیبرها بسیار بیشتر از حالت پیش مخلوط گردد. که این امر در افزایش مقاومت ایران GRC / ایران GFRC موثر است.

بنابراین اگر شما از روش اسپری کردن برای تولید ایران GRC / ایران GFRC استفاده کنید حتما به بتنی با مقاومت و استحکام و قدرت بالاتری دست پیدا می کنید. که همانطور که بیان شد یکی از دلایل آن امکان بارگذاری بیشتر الیاف شیشه در بتن است و دلیل دوم این است که الیاف در ترکیب بتن ایران GRC / ایران GFRC به طور کاملا یکنواخت و موزون توزیع می شوند که باعث می شود در تمام حجم پنل ایران GRC / ایران GFRC به میزان یکسانی قدرت و مقاومت داشته باشیم.

اما یکی از دلایلی که باعث می شود همه برای تولید ایران GRC / ایران GFRC به سمت استفاده از روش اسپری نروند این است که این روش هزینه های بیشتری را تحمیل می کند و نیاز به استفاده از تجهیزات و ماشین آلات گرانتری وجود دارد. به همین دلیل در جایی که امکان هزینه های زیاد وجود ندارد و همچنین نیاز به تولید پنل با مقاومت خیلی زیاد وجود ندارد به صرفه است که از روش پیش مخلوط استفاده شود.

برای آشنایی بیشتر با جزئیات این روش ها می توانید با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا در تماس باشید و همچنین با مراجعه به صفحه ایران GRC / ایران GFRC هنزا شما با نمونه های کار شده و اجرایی این محصول در پروژه های داخلی آشنا خواهید شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *