درباره “دلایل برتری جی اف آر سی / جی آر سی” در مقاله مورد نظر بحث هایی را مطرح کردیم و گفتیم که خواصی که می تواند ترکیب الیاف شیشه و بتن به جی اف آر سی / جی آر سی ببخشد، به تنهایی توسط یتن قابل دستیابی نیست. یعنی بتن به تنهایی و بدون ترکیب الیاف شیشه یا هر نوع الیاف دیگری هنگام خشک شدن به دلیل تردی بالایی که دارد ترک های زیادی روی آن ایجاد می شود.

که این ترک ها گاهی می تواند ساختار جی اف آر سی / جی آر سی را در هم بشکند و مقاومت لازم را برای تحمل بارهای ساختمان از آن بگیرد. به همین دلیل است که برای تقویت بتن که اصطلاحا به آن تسلیح بتن می گویند از آرماتورهای فولادی استفاده می شود، که این آرماتورها بتوانند کاهش مقاومت کششی بتن را و همچنین ترک های به وجود آمده بر روی آن را کنترل کنند. اما در جی اف آر سی / جی آر سی دیگر نیاز چندانی به آرماتورهای فولادی نیست.

دلیل این امر ار از منظر کارشناسان هنزا در نوشته “جی اف آر سی / جی آر سی را بهتر بشناسیم” به طور کامل توضیح دادیم. که اگر بخواهیم در اینجا خلاصه ای از آن را خدمتتان ارائه کنیم لازم است بگوییم که در جی اف آر سی / جی آر سی به دلیل پراکندگی الیاف شیشه یا همان فایبر گلاس که به قطعات کوتاه برش خورده در کل فضای بتن، می توان مزیت های زیر را انتظار داشت.

نقش الیاف جی اف آر سی / جی آر سی در مقابله با ترک ها

بله، همانطور که بیان شد در جی اف آر سی / جی آر سی توزیع یکنواخت الیاف شیشه می تواند ترک های ایجاد شده در حجم بتن را کنترل کند یعنی مانع می شود که ترک ها گسترش پیدا کنند. و این عمل به این شکل است که وقتی ترک ها به حدی می رسند که با الیاف شیشه موجود در جی اف آر سی / جی آر سی برخورد می کنند، این الیاف نیروی وارد بر ترک ها را در خود هضم می کنند.

هضم این نیرو توسط الیاف شیشه موجود در بتن جی اف آر سی / جی آر سی و دست به دست شدن آن توسط الیاف در کل حجم بتن باعث می شود که دیگر ترک ها نمی توانند پیشرفت بیشتری داشته باشند. و از گسترده تر شدن ترک ها در جی اف آر سی / جی آر سی جلوگیری می شود. علاوه بر آن الیاف شیشه اجازه نمی دهند که عمق و ژرفای ترک ها نیز زیاد شود که این مساله نیز باعث حفظ مقاومت بتن جی اف آر سی / جی آر سی می گردد.

مساله دیگری که قابل ذکر است در مورد ترک های جی اف آر سی / جی آر سی و نقشی که الیاف در مقابل آن ها بازی می کنند این است که همانطور که گفتیم الیاف شیشه موجود در فضای بتن مانند یک ماتریس به هم متصلند و این مساله سبب می شود که با وجود ترک های ایجاد شده چیزی از مقاومت فشاری و کششی جی اف آر سی / جی آر سی کم نشود و این بتن همانند زمانی که هیچ ترکی ندارد قابلیت تحمل نیروهای وارده را دارد.

برای آنکه نمونه هایی از جی اف آر سی / جی آر سی را ببینید که توسط متخصصان هنزا تولید و اجرا شده به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مراجعه نمایید و برای سفارش این محصول داخلی که کیفیت آن در حد جی اف آر سی / جی آر سی جهانی است، می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *