به دلیل نیازمندی های متفاوتی که به استفاده از درپوش بتنی وجود دارد، که هر یک از آن ها بسته به محل استفاده و مورد نیاز است، لازم است که شرکتی که متصدی تولید این محصول است بتواند این محصول را در ابعاد و اندازه های متفاوت و متنوع تولید کند تا اینکه بتواند پاسخ گوی نیازهای متفاوتی که ممکن است در ساختمان و صنعت نسبت به این محصول ایجاد شود، باشد. به همین جهت در مقاله “تولید درپوش بتنی هنزا در ابعاد مختلف” گفته شد که شرکت هنزا این محصول را در سایزهای مختلفی که مورد نیاز بازار است تولید می کند.

البته نباید اینطور تصور کرد که درپوش بتنی تنها درپوش موجود در بازار است و برای هر استفاده ای که نیازمند به بستن درپوش باشیم لازم است که حتما از این محصول استفاده شود. چرا که همانطور که می دانید از متریال های مختلف درپوش تولید می شود که هر یک نیز کارکرد و کارآیی ویژه خود را دارند و در بعضی موارد ممکن است که کارکرد مشترکی بین درپوش بتنی با درپوشی از یک جنس یا ماده دیگر وجود داشته باشد که در این موارد خاص معمولا توصیه می شود از این محصول استفاده شود.

درپوش بتنی مانع انتشار بو

علت اینکه در مواردی که می توان از درپوش بتنی یا از درپوش غیر بتنی استفاده کرد، توصیه مهندسان استفاده از این محصول است، خصوصیات و ویژگی هایی است که بتن دارا می باشد که قاعدتا این محصول نیز شامل این ویژگی ها می باشد. در نوشته “بررسی امتیازات درپوش بتنی” سعی کردیم که تا حد امکان به خواص درپوش بتنی پرداخته و امتیاز آن را نسبت به درپوش های دیگر موجود در بازار که از اجناس دیگر تهیه و تولید شده اند، بیان کنیم و شما نیز جهت آشنایی با این امتیازات بهتر است به مطالعه مقاله مذکور بپردازید.

یکی از عمده ترین این ویژگی ها که گفتن آن لازم است، مقاومت و استحکامی است که این محصول دارد و این استحکام باعث می شود که بتواند در محیط های مرطوب یا با درجه حرارت بسیار پایین که معمولا در ارتفاعات زیرزمینی اتفاق می افتد به راحتی و با خیال راحت بتوان از درپوش بتنی بهره برد. در جایی که شاید در همان موارد اگر از درپوش هایی با اجناس دیگر استفاده کنیم نباید انتظار همان کارآیی و یا ماندگاری بالا را داشته باشیم.

همین موارد باعث شده که چنانچه در نوشته “درپوش بتنی دارای جایگاهی برتر” نیز بیان شد، این محصول نسبت به سایر انواع درپوش ها در جایگاه بالاتری قرار داشته باشد و مهندسان و سازندگان سازه که نیازمند به استفاده از درپوش هستند معمولا اولین گزینه ای را که به دنبال آن هستند، استفاده از این محصول می باشد.

درپوش بتنی گرد و دایره ای

انعطاف پذیری در طراحی نیز می تواند جزو فاکتورهای برتر درپوش بتنی به حساب آید. چرا که همانطور که گفته شد این درپوش ها برای مکان ها و محل های مختلف استفاده می شوند و به این ترتیب لازم است که برای هر قسمتی که استفاده می شود، اندازه مورد نظر همان قسمت را داشته باشد. علاوه بر آن شکل درپوش ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

برای این محصول می توان شکل های مختلفی را در نظر داشت که شاید معمول ترین آن ها به شکل گرد یا دایره ای باشد. اما باید دانست که این محصول این ظرفیت را دارد که در شکل های دیگری نیز تولید شود که بستگی به درخواست مشتری و محل کاربرد این محصول دارد. به همین جهت می بینیم که بعضا درپوش بتنی با شکل های مربعی یا مستطیلی نیز تولید و به بازار عرضه می شود.

یکی از قابلیت های درپوش بتنی که باید به آن توجه شود و می توان این قابلیت را یکی از عوامل گسترش این محصول و استقبال ویژه از آن دانست این است که در بدنه درپوش بتنی، زه هایی وجود دارد. که کارکرد این زه ها در بدنه داخلی این است که درپوش بتنی بر روی لوله یا مجرایی که قرار داده می شود، درگیری بیشتری ایجاد کند و این درگیری باعث سفت و محکم تر شدن درپوش بتنی بر روی محفظه مورد نظر گردد.

به علاوه همانطور که پیش تر اشاره نمودیم یکی از کارکردهای درپوش بتنی به مانند سایر درپوش ها این است که از خروج محتویات داخلی یک محفظه به بیرون جلوگیری به عمل آورد. وجود این زه هایی که اشاره شد بر روی بدنه داخلی درپوش بتنی به این امر کمک می کند. یعنی باعث می شود که به دلیل محکم تر قرار گرفتن درپوش بتنی بر روی دریچه مورد نظر، گازها و سیالات داخل محفظه نتوانند به بیرون نشت کنند.

و به این ترتیب درپوش بتنی می تواند مانع از خروج بو از داخل محفظه به بیرون شود. که یکی از کارکردهای اساسی درپوشش ها و به خصوص درپوش بتنی پیشگیری از انتشار بوهای بد در محیط می باشد. که به ترتیبی که گفته شد این محصول از لحاظ عملکرد بسیار عالی است و می توان بررسی های بیشتر در این زمینه را در گفتگو با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا انجام دهید و علاوه بر آن برای کسب اطلاعات دقیق تر به صفحه درپوش بتنی هنزا مراجعه نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *