با دنبال کردن نوشته های کارشناسان هنزا در رابطه با کفسازی بتنی این نکته را دریافته اید که برای این منظور از شیوه های مختلفی استفاده می شود. که در مقاله “انواع مختلف کفسازی بتنی” به برخی از شیوه ها و روش های مختلف کفسازی بتنی اشاره کردیم و هر کدام را بر اساس متد خاص و کاربری ویژه ای که دارند توضیح دادیم.

مبحث کفسازی بتنی، بحث دامنه داری است و ما در مقالات مربوط به این مطلب اشاره نمودیم که کفسازی دارای تاریخچه ای طولانی است. و به این موضوع پرداختیم که چه عواملی باعث شد که از وقتی انسان ها زندگی شهرنشینی را آغاز کردند به فکر پوشش کف زمین و خانه ها خیابان ها بیفتند. و به صورت کلی این عوامل را که عبارت بودند از راحتی و سهولت راه رفتن با پا یا ماشین و همچنین بحث زیبایی محیطی و بهداشت، بر شمردیم و هر کدام را جداگانه توضیح دادیم.

مزیت انجام کفسازی بتنی با دستگاه

اما در همین راستا دیدیم که کفسازی بتنی توانسته در میان انواع مختلفی از گزینه هایی که جهت پوشش کف وجود دارد، یکی از اولویت ها باشد. به دلیل آنکه می تواند همان مزایایی را که به خاطر آن ها به سراغ پوشش دادن کف رفته این بهتر و زیباتر برآورده کند. ضمنا نصب و راه اندازی کفسازی بتنی نسبت به سایر کفپوش ها ساده تر و همچنین از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشد.

همین موارد در کنار یکدیگر جمع شدند تا اینکه سازندگان کف  پیاده رو ها و پارکینگ ها و ساختمان ها به این نتیجه برسند که اگر نیاز به کفپوش داشته باشند یکی از گزینه هایی که همواره باید مد نظر داشته باشند، کفسازی بتنی می باشد. البته ما سعی کردیم که این موضوع را از لحاظ تاریخی نیز مورد بررسی قرار دهیم و در مقاله “اولین کفسازی بتنی انجام شده” نگاهی اجمالی به تاریخچه استفاده از کفسازی بتنی داشته باشیم. چرا که در موارد بسیاری همین مگاه ها و تحلیل های تاریخی می تواند برای آشنایی با مصالح ساختمانی مورد نظر راهگشا باشد.

اگر چه در گذشته برای انجام کفسازی بتنی معمولا این کار به صورت دستی و با کمک گرفتن از تکنسین ها و معماران ماهر انجام می گرفته است، اما به تدریج استفاده از ماشین آلات و ابزار پیشرفته نیز به کمک آن ها آمده است و همچون بقیه بخش های ساختمانی که استفاده از سیستم های پیشرفته و فناوری های بروز توانسته تسهیلات عمده ای ایجاد کند در زمینه کفسازی بتنی نیز وضعیت به همین منوال است و امروزه در صنعت ساختمان از وسایل و تجهیزات بسیار دقیق و قدرتمند جهت این کار استفاده می شود.

تجهیزات بسیار دقیق در کفسازی بتنی

بنابراین می توان امروزه یک پروژه کفسازی بتنی را با بهره ندی از سیستم های مکانیکی به صورت کاملا مکانیزه انجام داد و با بهره مندی از ماشین های لیزر به همراه دستگاه های مجیک، یک سطح بتنی کاملا زیبا، یکنواخت، صاف و صیقلی را تولید و عرضه کرد. دستگاه های ماله پردانه نیز در این راستا کمک بزرگی به معماران و مهندسان این عرصه می باشند.

یکی از مزیت های استفاده از ماشین های پیشرفته جهت انجام کفسازی بتنی این است که میزان اختلاط ذرات در این روش بسیار بالاتر می رود که این امر دارای دو مزیت می باشد. مزیت اول این است که ذرات مخلوط شده چون به صورت کاملا یکنواخت توزیع شده اند، سطحی به وجود می آورند که این سطح، دارای زیبایی ظاهری بی نظیری است که هرگز با روش دستی نمی توان به کفسازی بتنی با آن کیفیت دست یافت.

مزیت دوم نیز مربوط به استحکام و پایداری کفسازی بتنی انجام شده می باشد. به طوری که هر گونه استفاده و رفت و آمد انمسان ها یا ماشین ها بر روی آن نمی تواند کیفیت و مقاومت آن را دچار خدشه کند. دلیل این امر آن است که ذرات به صورت کاملا یکنواخت در یکدیگر پخش و توزیع شده اند و این باعث می شود که تمام حجم کفسازی بتنی صورت گرفته دارای مقاومت و محکمی و تراکم یکسانی باشند و این گونه نباشد که بخشی از کار انجام شده قوت بیشتری نسبت به بخش های دیگر داشته باشد.

بنابراین استفاده از ماشین آلات برای انجام کفسازی بتنی نه تنها کار را سرعت می بخشد و باعث راحت تر انجام شدن آن می شود بلکه همانطور که گفته شد هم از لحاظ زیبایی سطحی و ظاهری و هم از جهت قدرت و محکم بودن، به کفسازی بتنی انجام شده کمک می کند. به عنوان مثال باید گفت اگر برای لیسه نمودن سطح کفسازی بتنی به جای دستگاه از ماله دستی استفاده شود، این کار معمولا سبب می شود که ریزدانه ها و دانه بتندی بتن از سیمان جدا شوند.

اما انجام کفسازی بتنی با ماله پروانه باعث عدم جدا شدن سیمان از دانه بندی بتن می شود که همانطور که ذکر کردیم این مسئله نه تنها از بعد زیبایی بصری بلکه از جهت پایداری نیز می تواند به سطح کف آسیب بزند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای انجام این کار با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا مشورت کنید و علاوه بر آن می توانید نمونه های عالی انجام شده را در صفحه کفسازی بتنی هنزا مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *