در نوشته “نکاتی درباره الیاف در جی اف آر سی / جی آر سی” راجع به سه مقوله مختلف صحبت کردیم که می توانند نسبت به این سازه تاثیر الیاف شیشه را نشان دهند. یکی از این موارد مقدار الیاف موجود در جی اف آر سی / جی آر سی است، مورد دوم جهت گیری این الیاف در محصول است و مورد سوم روش مورد استفاده جهت تقویت این سازه است.

در این نوشته می خواهیم به مورد اول یعنی میزان وجود الیاف در جی اف آر سی / جی آر سی بپردازیم. در واقع ساخت و تولید جی اف آر سی / جی آر سی وابسته به استفاده از حجم مشخصی از الیاف شیشه است و بدون فیبرها به اندازه کافیوقتی که نیروی فشاری زیادی به این محصول وارد شود نمی تواند در برابر ترک برداشتن و یا شکستن مقاومت کند.

درصد فیبر در ترکیب جی اف آر سی / جی آر سی

در نمونه های مختلف جی اف آر سی / جی آر سی درصد وجود فیبر متفاوت است ولی در واقع حداقل سه درصد از مخلوط کل وزن را شامل می شود. البته برخی از نمونه های جی اف آر سی / جی آر سی شامل 10 درصد فیبر می باشد. این درست است که هر چه درصد وجود فیبر بیشتر باشد، پنل های بتن الیافی تولیدی نیز قوی تر و مستحکم تر می شود اما از درصدی به بعد جریان به عکس می شود.

یعنی وجود بیشتر از 10 درصد فیبر در جی اف آر سی / جی آر سی باعث می شود که کارآیی آن کاهش پیدا کند و همچنین میزان فشردگی و انسجام آن از دست برود که به خاطر کمتر شدن میزان بتن از حد استاندارد است.

بنابراین باید تلفیق فیبر و بتن و بقیه اجزا در محدوده معینی باشند که کارآیی جی اف آر سی / جی آر سی حداکثر باشد که اطلاعات دقیق راجع به درصد اجزا را بهتر است از متخصصان هنزا بپرسید. به علاوه به شما پیشنهاد دیدن صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا را داریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *