از آن جایی که “جی اف آر سی GFRC ترد بودن بتن را از بین می برد” و دلیل آن همان الیافی است که در ترکیب بتن به کار رفته به همین دلیل گرایش و استقبال زیادی امروزه برای استفاده از بتن جی اف آر سی GFRC وجود دارد. به خصوص در نمای ساختمان های لوکس و بزرگ انتخاب اول طراحان و سازندگان به کارگیری تایل های جی اف آر سی GFRC می باشد.

همین امر موجب شده که پرسش های زیادی پیرامون به کار گیری جی اف آر سی GFRC مطرح شود. و این پرسش ها پیرامون این مساله است که نحوه تولید، انتقال، اجرا و نصب جی اف آر سی GFRC چگونه باشد که بهترین کارآیی و بازدهی را داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با این سوالات به مطالعه مقاله “چند سوال درباره جی اف آر سی GFRC” بپردازید.

جی اف آر سی GFRC را چگونه نصب کنیم

یکی از سوالات مهمی که در رابطه با استفاده از چند سوال درباره جی اف آر سی GFRC مطرح می شود این است که این محصول را چگونه نصب و اجرا می کنند. به خصوص در صورت استفاده در نمای ساختمان این سوال اهمیت بیشتری پیدا می کند. همانطور که در نوشته قبل گفتیم جی اف آر سی GFRC به دو شکل نصب می شود.

یکی از این روش ها که به آن نصب و اجرای در محل می گویند و در ساختمان ها و نماهای بسیار گسترده به کار می رود این است که ابتدا از قسمت پایینی دیوار شروع بع قالب کاری و بتن ریزی کرده و پس از خشک شدن نمای جی اف آر سی GFRC قالب ها را به قسمت بالاتر انتقال داده و بتن ریزی را انجام می دهیم. البته این روش بیشتر درباره بتن اکسپوز انجام می شود.

و در رابطه با نصب جی اف آر سی GFRC معمولا از پنل ها و تایل های پیش ساخته استفاده می کنند. این پنل ها با توجه به طرح و رنگ مورد نظر و همچنین اندازه هایی که از پیش تعیین شده در کارخانه ساخته و تولید می شود، سپس به محل کار منتقل شده و به روش های مختلفی که بستگی به ابعاد و موقعیت مخلی دارد، نصب می شوند.

برای نصب پنل های جی اف آر سی GFRC ابتدا از قوطی های فلزی استفاده می کنیم. توسط این قوطی های فلزی طرح و نقشه نصب پنل های جی اف آر سی GFRC را روی دیوار مورد نظر پیاده می کنیم. پس از آنکه نقشه را طبق طرح از پیش تعیین شده توسط طراحان و مهندسان نما به خوبی روی دیوار پیاده کردیم نوبت به نصب پنل های جی اف آر سی GFRC می رسد.

در این مرحله به ترتیب پنل های پیش ساخته را در محل خود در قوطه های فلزی و قالب آن ها قرار می دهیم و توسط ملات یا چسب های متصل کننده پنل ها و یا توسط اتصالات فلزی آن ها را سر جای خود محکم می کنیم. که انتخاب هر یک از این روش ها به ابعاد پنل های جی اف آر سی GFRC مربوط است.

تیم هنزا نیز توانسته پروژه های بزرگ و معتبری را در سطح کشور با پنل های جی اف آر سی GFRC به خوبی به اتمام برساند. برای مشاهده این نمونه کارها می توانید به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مراجعه نمایید و در صورت نیاز به هر گونه مشاوره در این زمینه آن را با متخصصان ما در هنزا در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *