در نوشته قبلی -“آیا استفاده از بتن الیافی همیشه به صرفه است“- در این رابطه گفتگو کردیم که آیا استفاده از بتن الیافی در همه موارد استفاده به صرفه است و یا اینکه در برخی موارد به علت هزینه بالا و همچنین عدم نیاز به استفاده از بتن الیافی می توان از بتن معمولی به جای آن استفاده کرد و جهت تقویت آن از آرماتورهای فولادی بهره گرفت.

یکی دیگر از مواردی که در زمینه ویژگی های بتن الیافی و بتن معمولی مقایسه کردیم را می توانید در مقاله “خوردگی بتن الیافی نسبت به بتن معمولی” دنبال کنید. سوال دیگری که می توان طرح کرد این است که آیا هزینه به کار گرفتن مصالح ساختمانی همچون بتن الیافی در ایران با هزینه آن در کشورهای پیشرفته دنیا یکسان است یا خیر؟

در واقع درباره مقایسه این محصولات در کشورهای مختلف باید توجه کرد که آن تکنولوژی ای که مراحل تخقیقات و پیشرفت های علمی را در بستر یک کشور طی کرده باشد، هزینه بسیار کمتری را بر صنعت و اقتصاد آن کشور تحمیل می کند نسبت به یک تکنولوژی که از یک کشور خارجی وارد شود. در واقع چون مراحل و بسترهای تحقیقاتی و صنایع مقدماتی و مواد اولیه در کشور وارد کننده مانند کشور ابداع کننده نیست، بنابراین هزینه های جانبی دیگری را متحمل می شود.

تولید داخلی بتن الیافی هنزا

در رابطه با بتن الیافی نیز می توان همین قضاوت را بیان کرد. یعنی در کشورهایی که ابتدا به ساخت و ابداع بتن الیافی رسیدند، به خاطر اینکه زمینه های قبلی تولید این محصول وجود داشته است، قیمت پایین تری نسبت به بتن الیافی در کشوری دارند که این صنعت را وارد کرده است. البته متخصصان و محققان ما در هنزا در تلاش بوده اند که با بهره مندی از تکنولوژی های پیشرفته و توان علمی بالای خود، بتوانند بتن الیافی را با کم ترین قیمت و در بهترین کیفیت در اختیار متقاضیان و مشتریان عزیز قرار دهند.

بنابراین کشورهای پیشرفته در تولید بتن الیافی به جهت وقوف و تسلط بر تکنیک های پایه ای و دانش های بنیانی تولید آن می توانند در طول زمان روند و فن ساخت و تولید آن را بهبود بخشند و به این ترتیب هزینه های آن را کاهش دهند. متخصصان ما در هنزا نیز در تیم تحقیقات و پیشرفت، با ارتباط با علوم روز دنیا و آگاهی نسبت به نوین ترین فناوری ها و تکنیک های تولید مصالح ساختمانی توانسته اند رضایت مشتریان ایرانی را نسبت به استفاده از بتن الیافی به دست آورند.

وارد کردن این بتن به عنوان یک محصول حاضر و آماده از خارج کشور به داخل ضمن وابستگی در صنعت ساختمان، هزینه های زیادی را نیز در بر دارد. به همین جهت مهندسان و کارشناسان ما در شرکت گام آبی فردا ضمن توسعه علم و دانش تولید محصولات ساختمانی توانسته اند تکنولوژی تولید بتن الیافی را نیز تا سطح مطلوبی ارتقا دهند و همین امر باعث شده که در داخل کشور به راحتی خط تولید بتن الیافی راه اندازی شده است.

برای آنکه با بتن الیافی تولیدی هنزا آشنا شده و نمونه های اجرایی آن را مشاهده نمایید و نسبت به سطح کیفی آن آگاه شوید می توانید به صفحه جی اف آر سی gfrc هنزا مراجعه نمایید که یکی از مهم ترین انواع بتن الیافی می باشد. همچنین در صورت سفارش و درخواست این محصول می توانید با کارشناسان و متخصصان هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *