در مقاله “استفاده های متنوع از بتن اکسپوز” درباره این مطلب صحبت کردیم که بتن ها که سیر صعودی پیشرفت خود را طی کردند از یک مصالح ساختمانی که صرفا برای محکم کردن و استحکام سازه ها و در قسمت درونی ساختمان استفاده می شود، به یک مصالح ساختمانی تبدیل شد که در نمای بیرونی یا داخلی و همچنین پوشش کف ساختمان ها به کار گرفته می شود. و در واقع علاوه بر کارکرد سازه ای و مکانیکی خود، کارکرد زیبایی و دکوری نیز به آن افزوده شده است و همین امر بتن اکسپوز را به یک مصالح ساختمانی مهم تبدیل کرده است.

در ادامه این مبحث بهتر است به نوشته “بتن اکسپوز قابل نصب در فصول مختلف” اشاره کنیم که در آن بازگو کردیم که بتن اکسپوز را به دلیل همراهی و همسازی که با وضعیت های مختلف جوی و آب و هوایی دارد می توان در فصل های مختلف سال اعم از گرم و خشک و یا مرطوب و سرو و بارانی به کار برد بدون اینکه نگران باشیم که آیا در نصب و اجرای بتن اکسپوز خللی وارد می شود یا نه. همچنین مقاومت بالای بتن اکسپوز توانایی مقابله در برابر دماهای مختلف و همچنین شرایط جوی گوناگون را دارد.

بتن اکسپوز نسل جدیدی از نمای ساختمان ها

ولی اینها تنها مزایای بتن اکسپوز نیست که باعث شده مشتریان و سازندگان ساختمان ها اخیرا تمایل زیادی پیدا کنند که نمای بیرونی ساختمان های خود را با بتن اکسپوز بپوشانند. حتی امروزه با توجه به ویژگی های خاص بتن اکسپوز می بینیم که در طراحی دکوراسیون داخلی نیز از بتن اکسپوز استفاده می گردد. به خصوص دیوارهای ویژه فضای داخلی را با بتن اکسپوز می پوشانند که در تناسب و کنار هم قرار گرفتن با سایر عناصر می تواند جلوه و زیبایی خاصی را به فضای اتاق شما ببخشد و آن را چشمگیر کند.

برای آنکه با سایر ویژگی های بتن اکسپوز آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم که مقالات هنزا را دنبال کنید. در ضمن برای راهنمایی جهت استفاده از این محصول در ساختمان خود می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا در تماس باشید و برای ایده گرفتن به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *