در مقاله “نحوه کارکرد الیاف در بتن جی اف آر سی/ جی آر سی” دیدیم که الیاف شیشه که در بتن مخلوط می گردند که در واقع همان فایبر گلاس می باشد باعث تولید نوعی از الیاف بتنی می گردد که به آن جی اف آر سی / جی آر سی می گویند.

این الیاف به دلیل خاصیت جذب انرژی و محافظتی که در برابر ترک دارند می توانند استحکام بتن را افزایش دهند به طوری که می دانیم بتن های جی اف آر سی / جی آر سی نسبت به تحمل بارهای وارده تحمل بیشتری در مقایسه با بتن معمولی دارند به طوری که در بسیاری موارد دیگر لازم نیست برای تسلیح و تقویت جی اف آر سی / جی آر سی از میلگردهای فولادی استفاده شود که به آن ها آرماتور گفته می شود و برای قوام و تقویت بتن معمولا از این محصول استفاده می شود.

جی اف آر سی / جی اف آر سی را بهتر بشناسیم

اما در نوشته “تاثیر جهت گیری الیاف بر مقاومت جی اف آر سی / جی آر سی” دیدیم که صرفا اضافه کردن الیاف به بتن کافی نیست بلکه این که حجم و نسبت این الیاف نسبت به بتن چقدر باشد نیز اهمیت زیادی دارد. علاوه بر آن این مساله که نحوه مخلوط شدن الیاف چگونه باشد بر مقاومت و کارآیی جی اف آر سی / جی آر سی اثر می گذارد.

به همین دلیل مثلا می گویند بهتر است که الیاف به قطعات بسیار کوچک تقسیم شوند و طوری آن ها را در بین اجزای جی اف آر سی / جی آر سی پخش کنیم که الیاف در جهت های مختلف قرار گیرند و این مساله باعث می شود که پنل تولیدی جی اف آر سی / جی آر سی بتواند نیروها و فشارهایی که ممکن است از جهات مختلف به آن وارد شود را به خوبی تحمل کند.

برای آنکه بتوانید با کارکردهای مختلفی که می توانید از این محصول جدید و با بازدهی بالا در ساختمان خود بهره مند شوید، آشنا شوید می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا در تماس باشید. همچنین برای مشاهده برخی از پروژه های داخلی که توسط تیم هنزا انجام و عملیاتی شده است، بهتر است به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *