دنیای امروز دنیای تسهیلات و پیشرفت و هنر است. یعنی در راستایی حرکت می کند که زندگی راحت تر و پر بازده تری را برای انسان ها فراهم کند که در کنار آن بتواند آسایش و زیبایی را نیز برای انسان ها به ارمغان آورد. که این هدف در تمام زمینه ها گسترش یافته است. بنابراین امروزه هر کس به دنبال استفاده از وسایلی است که بتواند زندگی آسوده تر و با کیفیت تری داشته باش. در ادامه به این مساله می پردازیم که تولید بتن اکسپوز نیز در راستای رسیدن به این هدف بوده است.

در واقع پیشرفت علم و تکنولوژی تلاشی است برای استفاده بیشتر انسان از مواهب طبیعت و دست یافتن به یک زندگی با آسیب ها و زحمات کمتر و آسایش و آرامش بشتر. حالا این بحث که چقدر توانسته ایم در این راستا موفق باشیم بحثی جداگانه است، ولی به هر حال کسانی که در زمینه صنعت ساختمان فعالیت داشته اند نیز به فکر افتاده اند که بتوانند ساختمان ها مکانی امن تر، زیباتر و بهتر برای زندگی کنند. بتن اکسپوز هم کمکی در این مسیر است.

مصالح ساختمانی مستحکم تر که قابلیت طراحی زیباتر داشته باشند و دارای دوام و طول عمر بالاتر باشند و همچنین ظاهری زیباتر و هنری تر به ساختمان ببخشند از جمله خواصی است که در کنار تولید ساده تر و آسان تر و نصب و اجرای راحت تر و کم هزینه تر و همچنین هزینه تمام شده پایین تر می تواند از فاکتورهای مهم مورد توجه در ساخت مصالح ساختمانی امروزی باشد که بتن اکسپوز نیز یکی از این مصالح می باشد.

بتن اکسپوز قابل نصب در فصول مختلف

در مورد بتن اکسپوز علاوه بر تمام فاکتورهای بیان شده یک ویژگی دیگری که این روزها دانشمندان و سیاست گذاران مورد توجه قرار می دهند تاثیری است که تولید و به کارگیری یک محصول بر روی طبیعت می تواند داشته باشد. آیا از منابع اولیه تجدید ناپذیر در تولید آن محصول استفاده می شود؟ آیا تولید این محصول دور ریز و هدر رفت زیادی دارد؟ آیا پس از اتمام دوره کارکرد و خراب شدن قابل بازیافت و یا تجزیه در محیط است؟ تمام این موارد در تولید مصالح ساختمانی اهمیت بسیار زیادی دارد که در تولید بتن اکسپوز نیز مورد توجه قرار می گیرد.

در مقاله “بتن اکسپوز را بر روی هر دیواری می توان نصب کرد” بیان شد که یکی از امتیازات بتن اکسپوز این است که می توان آن را بر روی هر دیواری که از متریال متفاوتی تولید شده نصب کرد. بر خلاف برخی مصالح ساختمانی که فقط بر روی دیوارهای خاصی قابل نصب هستند. اما ویژگی دیگر بتن اکسپوز که اهمیت بالایی دارد این است که در هر فصلی از سال می توان از بتن اکسپوز برای نمای ساختمان استفاده کرد.

همانطور که می دانید کارکرد عمده بتن اکسپوز نصب در نمای بیرونی ساختمان است که در معرض باران، بادهای شدید، آفتاب، برف و غیره قرار دارد و از آنجایی که این عوامل و تغییرات جوی تاثیر عمده ای روی بتن اکسپوز ندارند، می توان در هر فصلی از سال بدون این نگرانی که ممکت است نمای ساختمان خراب شود از بتن اکسپوز استفاده کرد.

برای مشاهده برخی از نمونه های کار شده پنل های بتن اکسپوز توسط تکنسین های هنزا می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید. همچنین به شما توصیه می کنیم که درخواست و سفارش بتن اکسپوز خود را با مشاوران ما در هنزا مطرح نمایید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *