همه معماران و سازندگان ساختمان ها بر این باور هستند که بتن اکسپوز را می توان تحولی بزرگ در عرصه نماسازی به حساب آورد. بتن اکسپوز دریافتن کارکردی جدید برای بتن بود. بتن که تا قبل از این صرفا به عنوان یک مصالح برای استحکام و محکم سازی ساختمان مورد استفاده قرار می گرفت و توسط آرماتوهای فولادی تقویت می شد، حالا به عنوان یک مصالح برای پوشش نما نیز استفاده می شود.

چرا که طراحان و معماران دیدند که می توان با بتن نما سطحی کاملا یکنواخت و یکپارچه پدید آورد که دارای رنگی سرد و مدرن است که می تواند در ترکیب با سایر عناصر و رنگ ها زیبایی و جلوه خاص و جدیدی به ساختمان ها ببخشد. همین ایده سبب شد که کارکرد و کارآیی بتن اکسپوز نیز گسترش یابد و فقط در حد نما برای دیوارهای بیرونی یک ساختمان محدود نشود.

استفاده های متنوع از بتن اکسپوز

گفتیم که بتن اکسپوز به دلیل ظاهر و جلوه زیبایی که داشت کارکدش توسعه پیدا کرد. در واقع این توسعه به سمت استفاده از بتن نما در کف پیشرفت داشت. یعنی امروزه برای ساخت کف در بسیاری نقاط از بتن اکسپوز استفاده می شود. که این نقاط می تواند کف یک حیاط، راهروهای داخل یک باغ یا باغچه، محوطه اطراف استخر و یا کف پارکینگ باشد.

سه مزیت باعث شده که بتن نما را به عنوان یک کفپوش برتر بشناسیم و مورد استفاده قرار دهیم. اولا به خاطر سطح خاصی که دارد، اصطکاک مناسبی در کف ایجاد کرده و راه رفتن روی آن راحت و مطمئن است. دوم اینکه به دلیل مقاومتی که بتن اکسپوز دارد که همان مقاومت بتن است، رفت و آمدهای زیاد و بارهای سنگینی که ممکن است روی کف وارد شود را به خوبی تحمل می کند.

اما مزیت سوم یتن نما که باعث شده به عنوان یک کفپوش مورد استقبال قرار گیرد این است که می توان بتن اکسپوز را در ترکیب با سنگدانه ها و ریزدانه های زیبا و رنگی تولید کرد که جلوه خوبی می توان به محل هایی که کف آن را با بتن اکسپوز می پوشانید ارائه کند. و با توجه به طراحی فضای بیرونی، شما می توانید رنگ و سایز این سنگدانه های رنگی را در تزکیب بتن اکسپوز انتخاب کنید.

اما بهره مندی از بتن نما در اینجا متوقف نشد و راحتی نصب و جابجایی و محکم بودن و زیبایی این محصول سبب شد که در سازه های بزرگ نیز به دنبال اسفاده از آن باشند. به همین دلیل امروزه ما می بینیم که در دیواره سدها، تونل ها، زیرگذرها و پل ها از بتن اکسپوز استفاده می شود و به این ترتیب مقاومت و زیبایی آن ها را افزایش می دهند.

در واقع ظاهر خاص بتن نما مخاطبان خاص خود را دارد و ممکن است مورد پسند همه سلیقه ها نباشد. اما کسانی که می خواهند خاص باشند و همچنین به دنبال فضایی مینیمال و مدرن برای طراحی محیط زندگی خود هستند، بتن اکسپوز یکی از بهترین گزینه هاست. به همین دلیل می بینیم که امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی فضای خانه ها و یا محل کار از بتن اکسپوز در دیوارها و بخش های داخلی ساختمان نیز استفاده می شود.

که این امر به دلیل خاص بودن رنگ و جنس بتن اکسپوز دارای حساسیت ویژه ای است و طراحان بتن اکسپوز باید بتوانند آن را در ترکیب با عناصر گرم و رنگ های متضاد طوری هماهنگ کنند که زیبایی و جلوه محیط چند برابر شود.

برای مشاهده نمونه پروژه های انجام شده بتن اکسپوز توسط تیم هنزا می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مرا جعه نمایید و در صورت سفارش هر یک از محصولات ما با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *