اگر بخواهیم راجع به بتن اکسپوز صحبت کنیم باید توجه داشت که این محصول بسیار شبیه به مقوله بتن است. در مقاله “تفاوت و مزایای بتن اکسپوز نسبت به بتن معمولی” بیان کردیم که بتن در واقع در بین مواد و مصالح صنعتی جزو پر کاربردترین هاست که تولید ان بسیار زیاد است. به زبان ساده در تعریف بتن باید گفت که بتن متشکل از مجموعه ای ریز دانه ها است که توسط یک ماده چسبنده که مخلوطی از سیمان و آب است به هم متصل شده و ماده ای مستحکم را می سازد.

البته در طرح اختلاط بتن اکسپوز گفته می شود که نسبت اجزای ترکیب شونده و تشکیل دهنده بتن باید نسبت مشخص و معینی باشد. اینکه ذرات شن و ماسه دارای چه اندازه و ابعادی باشند و با چه نسبتی با هم مخلوط شوند همگی بسته به کارکردی که از بتن اکسپوز انتظار داریم و هدف از تولید آن محصول دارد که باعث می شود مقاومت و شکل هر یک از بتن اکسپوز های تولیدی با یکدیگر متفاوت باشد. برای آشنایی با موارد مصرف مختلف و متنوع بتن نما به مقاله “موارد استفاده بتن اکسپوز” مراجعه کنید.

بتن اکسپوز، متنوع ترین نمای ساختمانی

بتن اکسپوز نمونه ای از انواع بتن می باشد که به عنوان یکی از پرکاربردترین، متنوع ترین و انطباق پذیرترین مصالح ساختمانی قابل استفاده در نما شناخته می شود. به همین دلیل در نما کاری استفاده گسترده دارد. و طراحان و نماکاران با استفاده از قالب ها می توانند برای نمای ساختمان شما طرح مورد نظر خود را بسازند.

در ساختمان های بتنی که توسط بتن تقویت شده و مسلح ستون ها و تیرهای ساختمانی ساخته می شود در آخر بر روی نما معمولا از مصالحی مانند آجر نما یا سنگ و غیره استفاده می شود. ولی در بتن نما خود بتن سطح نهایی کار است و چیزی روی آن را پوشش نمی دهد. که نمونه های این محصول در صفحه بتن اکسپوز هنزا قابل مشاهده است. برای به کار گیری پنل های بتن اکسپوز با کارشناسان ما در هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *