یک نمای انجام شده با بتن نما بسیار شبیه به بتن معمول و مرسوم است. با این تفاوت که همانطور که در مقاله “موارد استفاده بتن اکسپوز” گفته شد سطح بتن را با توجه به درخواست و سلیقه سازنده و طراح صیقلی کرده و تراکم آن را افزایش می دهند که در برابر نفوذ آب و پوسیدگی مقاومت بیشتری به دست آورد.

یکی از تفاوت های قابل توجه بتن اکسپوز با بتن معمولی در این است که در ساخت بتن اکسپوز سطح نهایی بتن را برداشته که سطح زیرین ریزدانه های موجود در بتن نما در معرض نمایش قرار بگیرد. معمولا در بتن نمای آمیخته با ریز دانه ها، هر چقدر که اندازه سنگدانه ها و ریزدانه ها کوچکتر باشد میزان بیشتری از آن ها را در بتن اکسپوز مخلوط می کنند.

با روش بالا سطح بتن نما یکنواخت تر و یکدست تر خواهد بود. بتن اکسپوز مخلوط با ریز دانه ها در سال های اخیر بیشتر در مناطقی که پر تردد هستند و نیاز به نمای تزئینی و دکوراتیو دارند، مورد استفاده قرار می گیرد به مانند راه ماشین های موجود در فضای بیرونی خانه ها، پیاده رو ها، پله ها و پاسیوها و لبه های اطراف استخر و …

تفاوت و مزایای بتن اکسپوز نسبت به بتن معمولی

برخی مزایای بتن نما که نمونه های آن در صفحه بتن اکسپوز هنزا موجود است به قرار زیر است:

– راهی ارزان برای دستیابی به یک نمای دکوراتیو بتنی است.

– سطح کفپوش بتن نما، سخت است و در مقابل لیز خوردن مقاوم است و می تواند رفت و آمد زیاد را بر روی خود تحمل کند.

– بتن اکسپوز را می توان به رنگ دلخواه رنگ آمیزی کرد و جلوه منحصر به فردی به آن بخشید که متناسب با طراحی منظره باشد.

–  قابل انطباق با عناصر و سایر سطوح می باشد.

– با وجود دوام زیاد سطح بتن نما، نیاز به نگهداری و مراقبت چندانی ندارد. پیشنهاد می شود که برای راه ماشین های پوشیده از بتن اکسپوز با توجه به موادی که از ماشین ترشح می شود، هر زمستان یکبار پوششی از سیلر روی آن بریزند.

برای توصیه های دیگر جهت مراقبت و نگهداری از بتن اکسپوز می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *