اینکه جی اف آر سی / جی آر سی توانسته است کاربرد گسترده ای داشته باشد، مرهون فواید بسیاری است که نسبت به بتن معمولی دارا است که یک نمونه از آن را در مقاله “آیا جی اف آر سی / جی آر سی عایق صوتی و حرارتی است؟” مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. حال باید ببینیم که این محصول دارای چه اجزایی است که توانسته چنین امتیازاتی به همراه داشته باشد.

اجزای سازنده جی اف آر سی / جی آر سی

در این بخش به مولفه هایی که در ساخت این محصول به کار می روند، اشاره می کنیم. هر چند برای اطلاعات تکمیلی می توانید به صفحه “اجزای ضروری بتن جی اف آر سی / جی آر سی” نیز مراجعه کنید. اما این مولفه های سازنده عبارتند از:

اجزای سازنده جی اف آر سی / جی آر سی

  1. سیمان که بخش اصلی سازنده بتن است و در این مورد نیز قسمت عمده ای از جی اف آر سی / جی آر سی را تشکیل می دهد که حدود 50 درصد را شامل می شود. سیمان با توجه به خصوصیات محصول نهایی می تواند سیمان سفید و سا سیمان سیاه باشد و نقش استحکام بخش و چسبنده را در این محصول بازی می کند.
  2. ریزدانه ها شامل شن و ماسه. ترجیح بر آن است که دارای قطری در حدود کمتر از 0.1 میلی متر باشد.
  3. الیاف شیشه که حدود 2 الی 5 درصد وزن محصول را به خود اختصاص می دهد و به صورت الیاف بریده شده و یا لیاف بلند به کار گرفته می شود.
  4. روان کننده ها که برای افزایش تراکم و زیبایی سطحی محصول استفاده می شود.
  5. آب که نقش تسهیل کننده اختلاط را دارد و پس از اتمام اختلاط، طی یک فرآیند زهکشی، محصول خشک شده و آب خود را از دست می دهد.

البته به جز موارد بالا می توان از برخی مواد افزودنی بسته به نیاز استفاده نمود. برای آشنایی با نقش مواد افزودنی در بهبود این محصول می توانید به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مراجعه نمایید. به علاوه شما می توانید با کارشناسان و متخصصان هنزا ارتباط برقرار کرده و مشورت های لازم را در این رابطه اخذ نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *