برای آنکه به سراغ نحوه قالب بندی بتن اکسپوز برویم ابتدا بهتر است مقاله “مشخصات بتن اکسپوز چیست؟” را مطالعه نماییم. زیرا با دانستن ویژگی هایی از جمله انعطاف پذیری و انطباق پذیری می توان فهمید که چگونه این محصول را می توان در طراحی های مختلف مورد استفاده قرار داد.

طراحی با بتن اکسپوز

طراحی پنل ها وابسته به آن است که قالب ها را در چه شکلی بسازیم. زیرا روند کار به این گونه است که پس از انجام طراحی و تصمیم گیری درباره شکل مورد نظر بتن اکسپوز، به سراغ ساخت قالب ها می رویم و آن را به گونه ای که قصد داریم پنل ها را شکل بندی کنیم می سازیم. معمولا پنل ها در یکی از اشکال زیر ساخته می شوند:

  1. به شکل مربع
  2. به شکل مستطیل

نحوه قالب بندی بتن اکسپوز

البته می توان در اشکال دایروی و یا سایر شکل ها نیز بتن اکسپوز را تولید کرد ولی این موارد به شکل سفارشی و در موارد خاص به کار می روند. به همین جهت معمولا برای ساخت طرح های ویژه نیز از همین اشکال مربع یا مستطیل استفاده می شود که به صورت کلاژ در کنار هم قرار می گیرند.

ابعاد قالب های بتن اکسپوز

ابعاد این قالب ها در اندازه های مختلفی می توانند باشند. ولی معمولا ابعاد آن ا در بازه ای میان 20 سانتی متر الی یک متر متغیر است و به ندرت پنل ها و قطعاتی هستند که ابعادی در سایز بیش از یک متر داشته باشند. البته تصمیم نهایی در این رابطه وابسته به طراح و سلیقه مالک سازه می باشد. شما می توانید برای طراحی نمای ساختمان خود با کارشناسان و طراحان ما در هنزا مشورت نمایید.[button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] ارتباط با ما[/button]

درباره اهمیت کیفیت قالب سازی در پروژه های بتن اکسپوز می توانید به صفحه “خانه ای ساخته شده با بتن اکسپوز برای کاهش هزینه ها” مراجعه نمایید. همچین صفحه بتن اکسپوز هنزا نمونه های برجسته داخلی را در معرض دید شما قرار می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *