[box] اگر از شیوه بتن ریزی در جا استفاده کنیم باید حساسیت زیادی به خرج دهیم که سطح مورد نظر دچار ترک یا ناهمواری نشود و کاملا به صورت یکدست و یکپارچه و منطبق بر طرح مورد نظر از کار درآید اما در شیوه سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی به صورت پیش ساخته ثطعات در ابعاد و شکل مورد نظر و کاملا به صورت مسطح و یکنواخت تولید شده اند[/box]

حال که طبق مقاله “موارد استفاده سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی در شهرسازی” دانستیم که سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی دارای کاربردی بسیار وسیع در بخش های مختلف ساختمانی و شهری است، این سوال پیش می آید که چه روش هایی برای اجرا و نصب این محصول وجود دارد. و همچنین در میان روش های موجود کدام روش ساده تر است و با استقبال بیشتری رو به رو شده است.

روش های اجرای سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی

سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی یعنی کفپوش کردن یک محوطه به وسیله بتن. یعنتی همان کاری که قبلا توسط سنگ، موزائیک، آسفالت و دیگر کفپوش ها صورت می گیرد، امروزه در بسیاری موارد به عنوان جایگزین آن ها از بتن برای پوشش کف استفاده می گردد. شما نیز در صورت تمایل جهت بهره مندی از این محصول می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در هنزا در تماس باشید.[button link=”https://henza.net/%d8%b3%d9%86%da%af-%d9%81%d8%b1%d8%b4/”] تماس با ما[/button]

روش ساده تر در اجرای سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی چیست؟

اما لازم است دقت کنید که برای این منظور دو روش عمده وجود دارد که هر کام از آن ها در مواردی ممکن است مفیدتر باشند. این روش های اجرایی عبارتند از:

  1. استفاده از پنل ها و قطعاتی که از قبل در کارخانه آماده شده اند و اصطلاحا به آن ها پنل های پیش ساخته گفته می شود.
  2. آماده نمودن سطح و قاب گذاری و بتن ریزی در محلی که قصد داریم آنجا را با سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی پوشش دهیم.

مزیت های سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی به روش پیش ساخته

حال نوبت به این پرسش می رسد که این دو روش چه تفاوت هایی با هم دارند و معمولا برای ما به صرفه است که از کدام روش استفاده نماییم. در اینجا به دو فاکتور عمده در تفاوت این دو روش اشاره می کنیم که در آن ها استفاده از پنل های پیش ساخته در اجرای عملیات سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی نسبت به روش ریختن بتن درجا موثرتر است. این دو فاکتور عبارتند از:

  1. سختی کار: بتن ریزی در محل نسبت به روش استفاده از قطعات پیش ساخته دشواری بیشتری دراد. چرا که حمل بتن و فضاسازی برای ریختن آن و همچنین عملیات قاب گذاری و مراقبت از آن برای خشک شدن، هر کدام سختی های خاص خود را به همراه دارد. در حالی که در روش پیش ساخته، قطعات از قبل در کارخانه ساخته و خشک شده اند و تنها به محل پروژه منتقل شده و توسط ملات مناسب برو روی سطح چسبیده می شوند.
  2. زیبایی شناختی: اگر از شیوه بتن ریزی در جا استفاده کنیم باید حساسیت زیادی به خرج دهیم که سطح مورد نظر دچار ترک یا ناهمواری نشود و کاملا به صورت یکدست و یکپارچه و منطبق بر طرح مورد نظر از کار درآید اما در شیوه سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی به صورت پیش ساخته ثطعات در ابعاد و شکل مورد نظر و کاملا به صورت مسطح و یکنواخت تولید شده اند و تنها حساسیت نصب صحیح آن ها می باشد. بنابراین دراین شیوه زیبایی کار تضمین شده است.

به همین جهت استفاده از روش پیش ساخته در اجرای سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی محبوبیت بیشتری دارد. اطلاعاتی را در این رابطه می توانید از نوشته “سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی پیش ساخته” کسب نمایید. همچنین شما می توانید طرح های اجرا شده توسط این روش را در صفحه سنگفرش بتنی / سنگ فرش بتنی هنزا دنبال نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *