[box] برای افزایش تراکم بتن اکسپوز، برای زیبایی سطحی و صیقلی شدن سطح، مواد دیگری به آن افزوده می شود که هم در افزایش مقاومت و پایداری و هم در ارتقای ابعاد زیبایی شناختی این محصول موثر هستند[/box]

در مقاله “نحوه قالب بندی بتن اکسپوز” گفته شد که برای آنکه بتوانیم قطعات و پنل های بتن اکسپوز را بر حسب شکل و اندازه مد نظر تولید نماییم در قدم اول لازم است که طراحی آن انجام شود و بر اساس طرح صورت گرفته، قالب های آن را بسازیم. همانطور که در مقاله مذکور بیان شد، این قالب ها می تواند از چوب یا قراورده های چوبی مانند لترون و ام دی اف ساخته شود که دارای مزیت های گسترده ای هستند.

اضافه کردن افزودنی ها به بتن اکسپوز

هر چند که مواد اصلی سازنده بتن اکسپوز مانند بتن معمولی عبارتند از:

  1. سیمان
  2. ریزدانه ها یعنی ماسه و شن
  3. آب

اما برای افزایش تراکم، برای زیبایی سطحی و صیقلی شدن سطح، مواد دیگری به آن افزوده می شود که هم در افزایش مقاومت و پایداری و هم در ارتقای ابعاد زیبایی شناختی این محصول موثر هستند. از جمله افزودنی هایی که به آن اضافه می گردد عبارتند از:

افزودنی ها و طرح های بتن اکسپوز

  1. رنگدانه ها. اگر بخواهیم بتن اکسپوز نهایی به رنگی غیر از رنگ طبیعی بتن باشد و خواستار پایداری و دوام رنگ آن باشیم، بهترین کار آن است که در مرحله اختلاط رنگدانه های مورد نظر را در ترکیب اجزای بتن اکسپوز داخل نماییم. به این ترتیب محصول نهایی ما در همه لایه ها و عمق خود به رنگی که مد نظر ما است در می آید و تفاوت آن با رنگ آمیزی بعد از اتمام کار آن است که رنگ آمیزی تنها سطح را می پوشاند ولی استفاده از رنگدانه ها باعث رنگ آمیزی تمام حجم بتن اکسپوز می شود.
  2. رزین که نوعی پلیمر طبیعی یا مصنوعی است که جهت زیباسازی سطحی به کار افزوده می گردد.
  3. فایبر گلاس که می تواند باعث افزایش تقویت بتن اکسپوز گردد. به خصوص هنگامی که از ترکیب براده های الیاف شیشه در اختلاط به کار ببریم و در واقع محصول نهایی را از بتن الیافی تولید نماییم که موجی افزایش قابل توجه مقاومت کششی و خمشی آن می شود.

انواع طراحی با بتن اکسپوز

این محصول به دلیل آنکه ظزفیت پذیرش طرح های متنوع و خلاقانه را دارد مورد استقبال طراحان است. همانطور که با مراجعه به صفحه بتن اکسپوز هنزا می توانید طراحی های مختلف صورت گرفته بر روی آن را مشاهده نمایید، این محصول می تواند در طرح هایی از جمله انواع طرح های زیر ارائه گردد:

  1. طرح چوب که سطح آن به رنگ و بافت مشابه چوب ساخته می شود.
  2. طرح هرمی
  3. طرح های حجمی که یک نمونه از آن را می توانید در تصویر ارائه شده در بالا مشاهده نمایید.

برای آشنایی با شیوه های مختلف طراحی و ساخت بتن اکسپوز و آشنایی با این زمینه که در هر مخیط و شرایطی و در کنار سایر عناصر و متریال ها چه طرحی تناسب بیشتری دارد می توانید به صفحه “طراحی و مدیریت ساخت بتن اکسپوز” مراجعه نمایید. در این مقاله پارامترهای متفاوتی که هر کدام به نوعی بر طرح بتن اکسپوز می توانند موثر باشند، آشنا خواهید شد. در ادامه یادآور می شود که جهت دست یابی به طرح مورد نظر خود برای نمای ساختمان خود می توانید با مشاوران و طراحان ما در هنزا تماس حاصل نمایید. [button link=”https://henza.net/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/”] ارتباط با ما[/button]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *