برای آنکه با ویژگی های جی اف آر سی / GFRC آشنا شوید پیش از ادامه مطالعه این متن توصیه می شود که به مصالعه مقاله “علت نصب سریع پنل های جی اف آر سی GFRC” بپردازید. چرا که در آن به برخی از خواص و مشخصات جی اف آر سی / GFRC که باعث می شود سرعت اجرا و نصب آن نسبت به سایر انواع بتن و همچنین مصالح دیگر نمای ساختمان افزایش یابد اشاره نمودیم.

ثبات ظاهری: به کار گیری الیاف شیشه در بتن جی اف آر سی / GFRC باعث شده که ترک ها و رنگ این محصول کنترل شود و در طی سالیان متمادی ظاهر و جلوه زیبای آن دچار اشکار و اختلال نگردد.

پایداری کیفی: با توجه به افزودنی های مختلف و ذراتی که در ترکیب جی اف آر سی / GFRC به کار می رود و در نوشته “نقش ذرات تشکیل دهنده بتن جی اف آر سی / GFRC” نیز به آن پرداختیم، از این محصول در نمای ساختمان های مختلف در شرایط آب و هوایی گوناگون در سرتاسر دنیا از مناطق بسیار سردسیر گرفته تا مناطق گرمسیر مورد استفاده قرا می گیرد و توانسته پایداری لازم را از خود نشان دهد.

جی آر سی - بانک مرکزی

به صرف بودن از لحاظ اقتصادی: از بتن جی اف آر سی / GFRC در نمای بیرونی ساختمان و همچنین در نمای دیوارهای داخلی و همچنین به عنوان جداره عایق در بین دیوارهای ساختمان می توان استفاده نمود. و از آنجا که این محصول قابلیت تولید در اندازه های بزرگ و حتی به اندازه نمای کامل (Panels Complete) را دارد، تولید و استفاده از آن مقرون به صرفه است.

مطلب دیگر این است که به جهت بالا بودن مقاومت و استحکام جی اف آر سی / GFRC نیازی به تولید آن در ضخامت های زیاد نیست و نسبت به بتن و سایر محصولات نما می توات این محصول را در ضخامت های کمتری تولید کرد که همین مطلب نیز باعث بالاتر رفتن صرفه اقتصادی جی اف آر سی / GFRC خواهد شد.

تنوع بافت و کیفیت سطح: بتن جی اف آر سی / GFRC به دلیل بهره مندی از افزودنی های مقوم و روان کننده ها منعطف و شکل پذیر هستند. به همین جهت می توان شکل و طرح های مختلفی را با بهره مندی از این محصول طراحی کرده و به کار گرفت. تولید صنعتی جی اف آر سی / GFRC همچنین باعث شده که هم بتوان این محصول را متخلخل و با استفاده از نمای سنگدانه ای تولید کرد و هم سطحی کاملا صاف و صیقلی به آن بخشید.

مقاومت در برابر آتش سوزی: جی اف آر سی / GFRC محصولی است که از لحاظ استانداردهای آتش نشانی کاملا مناسب و مطلوب است. درجه گسترش شعله جی اف آر سی / GFRC نزدیک به صفر است. یعنی نه تنها از خود گازهای سمی متصاعد نمی کند بلکه حین آتش سوزی در برابر آن مقاومت می کند و مانع از گسترش شعله به بخش های دیگر ساختمان می شود.

محصولی سبز: جی اف آر سی / GFRC یکی از مصالح ساختمانی است که به دلیل تولید از مواد طبیعی و زمینی قابلیت بازیافت دارد و یکی از مصالح دوستدار محیط زیست می باشد.

صفحه جی اف آر سی / GFRC هنزا دارای برخی نمونه های به کار رفته این بتن است که جهت آشنایی با این نمونه ها می توانید به آن مراجعه نمایید و برای سفارش محصول با کارشناسان و متخصصان هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *