همان طور که با خواندن مقاله “بتن اکسپوز؛ نمایی منحصر به فرد” دریافتید، بتن اکسپوز آن گونه ای از بتن دکوراتیو است که با برداشتن لایه آخری ملات سیمان و آشکارسازی سطح زیرین بتن به دست می آید. بتن اکسپوز با پیشرفت در تولید توانسته به یکی از مصالح ساختمانی با دوام مبدل شود که در برابر سایش نیز بسیار مقاوم است. به همین جهت از این محصول در پیاده رو ها و کف پوش های خیابانی، پاسیو ها و همچنین فضای اطراف استخرها استفاده می شود.

استفاده از بتن اکسپوز در اطراف استخر

اما به چه دلیل استفاده از بتن اکسپوز رونق یافته و مورد توجه دست اندر کاران ساخت و ساز سازه ها قرار گرفته است؟ پیش از آن که به تفصیل به پاسخ این پرسش بپردازیم، بهتر است سری به نوشته “مزایای معماری بتن اکسپوز” بزنید. از جمله دلایل تمایل کاربران به استفاده از بتن اکسپوز این است که نسبت به سایر محصولات و مصالح ساختمانی شما می توانید با هزینه ای نازل تر زیبایی خاص و قوی ای را به دست آورید.

امتیاز دیگر بتن اکسپوز راحتی نصب آن است که سازندگان ساختمان به راحتی می توانند از عهده آن برآیند. در این رابطه به مقاله “نکات مهم در اجرای بتن اکسپوز” رجوع کنید. به علاوه سطحی که به دست می آورید، سطحی قوی، مقاوم در برابر سایش است که به خوبی سطح مورد نظر شما را پوشانده و در هر شرایط آب و هوایی قابل به کار گیری است.

نکته دیگر تنوع بسیار بالای بتن اکسپوز است در اندازه های بزرگ و کوچک، در رنگ های گوناگون، دایره ای و غیره. و با سایر مصالح ساختمانی هماهنگی و انطباق برقرار می کند. شما می توانید برای آشنایی با گونه ها و انواع مختلف بتن اکسپوز تولیدی هنزا به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه کنید و در صورت نیاز برای سازه خود طرح و رنگ مورد نظر خود را سفارش داده و در این رابطه با متخصصان محصولات هنزا تماس بگیرید.

یکی از ویژگی های مصالح ساختمانی بخصوص آن ها که در نمای بیرونی یا داخلی خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند مساله حفظ و نگهداری است. برخی مصالح ساختمانی برای آنکه شاکله و زیبایی خود را حفظ کنند نیاز به رسیدگی و مراقبت زیادی دارند. ولی بتن اکسپوز از جمله مصالح ساختمانی است که نیاز به نگهداری زیادی ندارد و هر چند سال یکبار کافی است با مقداری آب و لکه بر سطح آن را تمیز کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *