در طراحی پنل های جی اف آر سی / جی آر سی از دانش ویژگی های پایه ای آن تحت نیروهای کششی، فشاری، خمشی و برشی استفاده می شود. همچنین تخمین هایی را راجع به رفتار بتن تقویت شده با الیاف شیشه تحت تاثیرات ثانویه بار مانند تاثیرات خزشی، حرارتی و جابجایی رطوبت در نظر می گیرند.

تفاوت های قابل توجهی بین فلز ساختمانی و کامپوزیت های جی اف آر سی / جی آر سی وجود دارد. به عنوان مثال فلزات به طور کلی تحت فشار دچار تغییر شکل شده و تسلیم می شوند در حالی که بیشتر جی اف آر سی  / جی آر سی ها دارای الاستیسیته در ویژگی های قابل انبساط کششی و فشاری هستند. به علاوه طبیعت متفاوت این مصالح ساختمانی سبب مکانیزم هایی برای جذب انرژی بیشتر در فرآیند تولید در ابعاد میکروسکوپی می شود.

خصوصیات جی اف آر سی جی آر سی

بسته به نوع و شدت بارهای خارجی، ممکن است ویژگی های ورقه های جی اف آر سی دچار زوال تدریجی شود اما معمولا دچار شکست فاجعه بار نخواهند شد. مکانیزم رشد و پیشرفت آسیب و صدمه نیز در ساختار فلز و جی اف آر سی کاملا متفاوت است. یکی دیگر از ویژگی های مهم بیشتر بتن های جی اف آر سی / جی آر سی رفتار ضد زنگ زدگی، ظرفیت رطوبتی بالا و ضریب پایین انبساط حرارتی آن است.

پنل های معماری بتن مسلح با فایبر گلاس (جی اف آر سی / جی آر سی) ظاهری مشابه پنل های پیش ساخته بتنی دارد اما از چند جهت مهم دارای تفاوت است. به عنوان مثال پنل های جی اف آر سی / جی آر سی به طور میانگین از پنل های پیش ساخته بتن معمولی سبک تر هستند و ضخامت کمتری نیز دارند. وزن کمتر آن ها باعث می شود که بار کمتری به ساختار ساختمان تحمیل شود. که این امر سبب می شود در اسکلت بندی ساختمان از ترکیباتی بهره برده شود که از لحاظ اقتصادی به صرفه تر شود.

برای آشنایی بیشتر با پنل های پیش ساخته جی اف آر سی / جی آر سی می توانید با کارشناسان ما در هنزا تماس گرفته و همچنین برای دیدن نمونه های محصولات بتن GFRC هنزا به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *