شما می توانید با استفاده از بتن اکسپوز چنانچه در مقاله “بتن اکسپوز؛ نمایی منحصر به فرد” هم بیان شد به بنا و ساختمان خود منظری چسم گیر و جالب توجه ببخشید. همانطور که دیده می شود امروزه برای انکه معماران، طراحان و سازندگان بناهای مختلف اعم از مجتمع های تجاری، پل ها، یالن های سینما و کنسرت، نمایشگاه ها، بناهای با عظمت و ارتفاع زیاد و یا ساختمان هایی که دارای پیچیدگی طراحی است، بخواهند خاص بودن بنا را به چشم مخاطبان بکشند و طرحی مدرن، مینیمال، یکپارچه و گویا را به مخاطبان عرضه کنند دست به انتخاب بتن اکسپوز برای نمای این ساختمان ها می زنند.

بتن اکسپوز علاوه بر خواص و مزیت های معماری و فیزیکی و امتیازات مربوط به نصب و نگهداری، از لحاظ قیمتی نیز در مقایسه با سایر دیوارپوش ها به صرفه تر است. در این میان شرکت هنزا نیز در میان تولید کنندگان پنل های پیش ساخته در کشور جزو پیشگامان است و برای بررسی نمونه های آن می توانید به بتن اکسپوز هنزا مراجعه کنید. مهندسان و کارشناسان شرکت گام آبی فردا در انتخاب و اجرای بتن اکسپوز مربوط به بنای ساختمان شما می توانند بهترین مشاور برای شما باشند که در این رابطه ارتباطی نزدیک با کارفرما خواهند داشت.

مزایای نمای بتن اکسپوز

امروزه برای اجرای یک نمای بتن اکسپوز استاندارد DVB که تحت نظر موسسه بتن آلمان می باشد تعریف شده که با توجه به آنکه بتن اکسپوز امروزه رواج بسیاری یافته و به راحتی می توان در طرح های گوناگون نمای بیرونی و حتی نمای داخلی ساختمان از آن استفاده کرد و با توجه به اینکه اجرای بتن اکسپوز به دو صورت استفاده از پنل های بتن اکسپوز پیش ساخته و همچنین اجرا و بتن ریزی در محل کار انجام می شود، رعایت این استانداردها ضروری است.

هیچ کدام از مصالح و متریال های ساختمانی به اندازه بتن اکسپوز دارای تنوع بالا، و در عین حال کاربردی و قابل انطباق با انواع مصالح ساختمانی دیگر نمی باشد و از دیگر مزیت های آن این است که به سادگی قابل ترمیم است چنانچه در مقاله “آیا بتن اکسپوز قابل ترمیم است؟” به این موضوع پرداختیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *