ظرافت هایی که در ساخت مصالح ساختمانی وجود دارد، برای ایران GFRC / ایران GRC دو چندان است. به دلیل آنکه در مورد مصالح ساختمانی دیگر به گونه ای است که ترکیبات و درصد آن ها به گونه ای فیکس و مشخص شده است و نیازی به بررسی های چندانی در این زمینه وجود ندارد. اما مسئله در مورد ایران GFRC / ایران GRC کمی متفاوت است.

به این خاطر که اولا این محصول محصولی نو پا و مدرن در صنعت ساخت و ساز است و همچنان تحقیقات و بررسی ها برای به دست آوردن بالاترین حد کارآیی و بازدهی آن در دست انجام توسط متخصصان و محققان عرصه عمران و ساخت و ساز است. اما دلیل دیگری که ایران GFRC / ایران GRC را از این جهت نسبت به متریال ها و سازه های مشابه متمایز کرده است، این مطلب است که ایران GFRC / ایران GRC مرکب از مواد اولیه سازنده بتن به اضافه الیاف شیشه می باشد.

این تمایز باعث ایجاد ظرافت هایی در ساخت ایران GFRC / ایران GRC شده است. که از جمله این ظرائف میزان دقیق الیاف شیشه است که باید به ترکیب این محصول اضافه شود. در مورد مقدار مشخص درصد الیاف شیشه که لازم است به ایران GFRC / ایران GRC اضافه گردد در نوشته های قبلی اشاراتی کردیم. هرچند لازم است گفته شود که نتایج به دست آمده قطعی نیست و فاکتورها و عوامل زیادی در این میان برای به دست آوردن مقدار قطعی درصدد الیاف در ایران GFRC / ایران GRC در دست بررسی است.

اما با این وجود بیان کردیم که آن حد بهینه اگر رعایت نشود می تواند ایران GFRC / ایران GRC  را با مشکلاتی مواجه کند. و جالب آن است که در مورد ترکیبات سازنده ایران GFRC / ایران GRC  تنها اضافه بودن الیاف شیشه ار مرز مشخصی باعث نمی شود که کارآیی محصول و مصالح ما کاهش پیدا کند، بلکه اگر کمتر از درصد مورد نظر نیز باشد، ایران GFRC / ایران GRC را دیگر نمی توان به عنوان محصولی مد توجه قرار داد که بیشترین بازدهی را دارد.

چند نکته اساسی درباره ایران GFRC / ایران GRC

در نوشته های قبلی ما در مورد هر دو طیف این مسئله مطالبی را بیان کردیم. هم در مورد اینکه چرا زیاد بودن درصد فیبرهای شیشه در ایران GFRC / ایران GRC  می تواند سبب کاهض راندمان آن شود. که این مسئله به سبک شدن بیش از حد بتن بر می گردد و کم شدن بتن از مقدار خاصی می تواند باعث افزایش شکنندگی و مقاومت ایران GFRC / ایران GRC در برابر ضربه شود. یعنی به دلیل زیاده از حد شدن الیاف شیشه در ایران GFRC / ایران GRC پس لاجرم بتن کمتری در ترکیب آن به کار رفته است.

همین امر موجب کاهش مقاومت ایران GFRC / ایران GRC در برابر ضربه می شود. اما اگر الیاف شیشه در ترکیب این محصول کمتر از حد مورد نظر و استاندارد باشد چه عواقبی در پی خواهد داشت؟ این مطلب را می توانید با خواندن مقاله “اثرات کمبود الیاف در ایران GFRC / ایران GRC” پاسخ دهید.

البته اطلاعات جزئی تر در این رابطه را توسط کارشناسان ما در هنزا می توانید به دست بیاورید. نکته نهایی نیز توصیه ما به شما در رابطه با بازدید از صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *