برای آنکه ببینیم چه تغییراتی می تواند با اضافه کردن فیبرها و الیاف به بتن در آن ایجاد شود، آزمایشگاه های مجهزی را تحت اختیار داریم، که تیم محققان هنزا بر روی قطعات تولیدی بتن الیافی تست های گوناگون را انجام می دهند و به این ترتیب می توانند اطلاعات مفیدی را درباره مقاومت و ساختار بتن الیافی در اختیار ما قرار دهند. این اطلاعات به صورت هدفمند می تواند ما را درزمینه های مختلف راهنمایی کند.

چون که در تست های صورت گرفته بر روی پنل ها و نمونه های تولیدی بتن الیافی هنزا، ما آزمایشات را به شیوه های مختلف اجرایی کرده ایم تا اینکه بتوانیم با توجه به خصلت های این محصول و ویژگی هایی که هر یک از آزمایشات برای ما مشخص می کند، بعدی از ابعاد بتن الیافی را کشف کنیم و مقاوم آن را نیبت به شیوه های مختلف بارگذاری بر روی این محصول بسنجیم.

آشنایی لازم و کافی با بتن الیافی

به این ترتیب می توان به راحتی متوجه شد که مثلا بتن الیافی در برابر ضربه و زلزله چگونه عمل می کند و تا چه اندازه قدرت ایستادگی و پایداری در برابر آن را دارد. و یا در برابر نیروهای کششی، بتن الیافی چه بازخوردی از خود نشان می دهد و آیا می توان برای سازندگان یک ساختمان رضایت بخش باشد یا خیر. به این ترتیب می توانیم به صورت کلی برخی شیوه های مفید را به کار ببنیدم که یم کحصول مهم و پرکاربرد ساختمانی را از جنبه های مختلف مورد شناسایی قرار دهیم.

به همین منظور در نوشته “نتایج تست های بتن الیافی” در واقع این موضوع را زیر ذره بین قرار دادیم که عزیزان و مخاطبانی که مقاله مورد ذکر را مطالعه می کنند بتوانند آشنایی لازم و کافی را به جهت بهره مندی از بتن الیافی کسب کنند.

البته برای به دست آوردن چنین آشنایی با بتن الیافی راه های دیگری نیز موجود است، از جمله اینکه می توانید همواره با کارشناسان هنزا در تماس باشید و بهره لازم را از تجربیات آن ها ببرید. به علاوه صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا نیز در دسترس شماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *