برای آنکه بتوان کفسازی بتنی را در بهترین حالت خود پیش برد لازم است در هر مرحله تمام توصیه هایی که متخصصان و مجربان بیان کرده اند را مو به مو رعایت کرده و پیاده سازی کرد. به همین منظور ما در مقاله “ایجاد بافت بر روی کفسازی بتنی” به یکی از آخرین گام های ساخت و اجرای کفسازی بتنی اشاره کردیم.

و چنانچه بیان شد این مرحله پس از آن است که قالب گذاری انجام شده و بتن ریزی را اجرا کردیم و برای آنکه سطح اجرا شده دارای اصطکاک قابل قبول باشد بر روی آن توسط ابزارهای خاص بافت ایجاد می کنیم که به این ابزارها در مقاله ذکر شده اشاره نمودیم.

اما این که از چه روشی و با چه ابزاری بافت گذاری بر روی کفسازی بتنی را انجام دهیم بستگی به نحیط و سرعت و چگالی رفت و آمدی که قرار است بر روی آن سطح صورت بگیرد دارد. اگر مثلا قرار است محل عبور عابر پیاده باشد یا مثلا محلی برای دوچرخه سواری میزان اصطکاکی که باید داشته باشد، متفاوت است و طراحان و دست اندرکاران اجرای کفسازی بتنی به این موارد توجه ویژه می کنند.

پرداخت سطحی در کفسازی بتنی

پس از پایان مرحله اجرای کفسازی بتنی نوبت به مرحله پرداخت سطحی می رسد که بلافاصله بعد از اجرا و قبل از آنکه سطح دچار ضربه یا آسیبی شود باید این کار را به انجام رساند. روش متداول پرداخت سطحی این است که از ترکیبات سفید کننده غشای مایع رنگدانه استفاده شود. گاهی این عملیات را بر روی کفسازی بتنی توسط ورق های ضد آب انجام می دهند.

علاوه بر آن می توان در این مرحله از کفسازی بتنی از کاورهای پلاستیکی مانند ورق های پلی اتیلن یا تشک های پنبه ای خیس یا آویز استفاده کرد که انتخاب هر کدام از این ها بستگی به شیوه اجرایی دارد. البته این جزئیات را شما می توانید در مشورت با کارشناسان هنزا به دست آورید. نمونه های این کار در صفحه کفسازی بتنی هنزا قابل مشاهده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *