چنانچه بیان شد، درپوش بتنی فواید بی شماری دارد که همین فواید سبب شده که از آن به عنوان جایگزینی برای دیگر درپوش هایی که در موقعیت های مختلف به کار گرفته می شد، بهره برده شود. از جمله آنکه درپوش بتنی وزن قابل قبولی دارد که برخی از مزایای این سنگینی را در نوشته “مزایای وزن بالای درپوش بتنی” بیان کردیم. که سختی جابجایی بی مورد و یا عدم دزدیده شدن از جمله آن ها بود.

اما در کشورهای اروپایی قوانینی که برای سازه های عمرانی وجود دارد این مسئله را افزوده است که لازم است درپوش بتنی و تمامی درپوش ها به گونه ای باشند که جابجایی آن ها در مواقع لزوم و ضرورت خیلی سخت نباشد و بنابراین دارای وزنی باشند که از حد مشخصی فراتر نرود. همین سبب شده است که می بینیم در کشورهای اروپایی به سمت استفاده از درپوش بتنی سبک تر رفته اند.

مقاومت درپوش بتنی در برابر لغزش

که این کار می تواند به علت استفاده از بتن الیافی به عنوان مواد اولیه در ساخت درپوش بتنی باشد. علاوه بر این دو خصوصیت دیگر را نیز باید در ساخت درپوش بتنی لحاظ کرد. خصوصیت اول مقاومت در برابر لغزش است. چرا که در برخی موقعیت ها از این محصول در محل های عمومی استفاده می شود که ممکن است افراد بر روی آن تردد کنند، لذا باید سطح این سازه دارای میزانی از مقاومت و اصطکاک باشد که افرادی که بر روی آن راه می روند دچار لغزش نشوند.

در مرحله بعدی باید به این مسئله توجه داشت که خصلیت عایق بودن در برابر جریان برق نیز باید لحاظ شود. که در این مورد درپوش بتنی به یمن مواد اولیه ای که دارد خودبخود دارای این ویژگی می باشد. در مواقعی که سوانح طبیعی پیش می آید و عایق بودن این محصول می تواند مانع از انتقال آن به افرادی که با آن در تماس هستند بشود.

مسائل و موضوعات دیگری را در ابن باره می توان طرح کرد و مورد توجه قرار داد که برخی از آن را می توانید از کارشناسان ما در هنزا پیگیری کنید و برخی را نیز در صفحه درپوش بتنی هنزا دنبال نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *