حتما با دنبال کردن مقاله های هنزا در زمینه کفسازی بتنی به این نکته برخورده اید که جهت اجرای فرآیند کفسازی بتنی که از قضا این روزها استقبال گسترده ای از آن به عمل می آید، می توان روش ها، شیوه ها و راه های مختلفی را انتخاب کرد و پیمود که هر کدام اقتضائات ئ تجهیزات خاص خود را به همراه دارد. در نوشته “اجرای فوم در کناره های کفسازی بتنی” به یکی از مراحل روش بتن ریزی در محل پروژه اشاره نمودیم.

اما همانطور که در چند مقاله قبلی بیان شد، برای ان که از ترک هایی که ممکن است در اثر انقباض و انبساط به دنبال تغییرات دما در کفسازی بتنی ایجاد شود، جلوگیری شود، پس از پایان کار، آن را شیاربندی و مفصل گذاری می کنند. پس از آن نوبیت به آن می رسد که بافت خاصی بر روی کف کار اجرا شود. این بافت و طرحی که روی سطح کفسازی بتنی ایجاد می شود باعث می شود که مقاومت سطحی کار در برابر لغزیدن و سر خوردن افزایش پیدا می کند.

ایجاد بافت بر روی کفسازی بتنی

تمام سطوحی که بر روی آن ها عابر پیاده یا وسیله نقلیه گذر می کند باید دارای مقدار اصطکاک قابل قبولی باشند که مانع از لغزش و لیز خوردن شوند. اما برای دستیابی به اصکاک مورد نظر لحظه خاصی را باید برای اعمال بافت انتخاب کنیم. در واقع پس از کفسازی بتنی وقتی که درخشش آب از روی سطح از بین رفته ولی همچنان بتن خاصیت پلاستیکی خود را از دست نداده فرصا پیاده سازی بافت و طرح مورد نظر بر روی کفسازی بتنی می باشد.

این کار بر روی کفسازی بتنی توسط ابزارهای مختلف و یه شیوه های گوناگونی قابل انجام است. مثلا با استفاده از جاروهای چمن مصنوعی یا کیسه های پارچه ای یا جاروهای سیمی و غیره می توان بافت مورد نظر را بر روی آن پیاده کرد. شما می توانید بافت زیبا و منحصر به فردی را در صفحه کفسازی بتنی هنزا انتخاب کرده و از طریق تماس با متخصصان و کارشناسان هنزا درباره چگونگی اجرای آن اطلاعات لازم را به دست آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *