اگر نوشته “چند تذکر در پروسه ساخت بتن اکسپوز” را مطالعه کرده باشید مشاهده نموده اید که به دو مورد از موارد اساسی که مراعات آن ها هنگام پیاده سازی بتن اکسپوز شروری است اشاره شد که این رعایت کردن هم سبب می شود که کیفیت محصول نهایی و مورد بهره برداری بهتر باشد و هم اینکه برای کسانی که مجری طرح هستند مشکل و صدمه ای از لحاظ بهداشت و سلامتی پدید نیاید.

در اینجا می خواهیم به سه هشداری که معمولا باید دست اندرکاران اجرای بتن اکسپوز به آن توجه کنند، اشاره می کنیم؛

هنگام کار با بتن اکسپوز چه هشدارهایی را باید رعایت کرد؟

  1. هنگام ساخت و نصب بتن اکسپوز دقت کنید که بتن بر روی دست شما نچسبد و سفت نشود چرا که در این صورت بعدا اگر بخواهید آن را جدا کنید، دردناک خواهد بود.
  2. هنگام بتن ریزی باید به وضعیت جوی و آب و هوا دقت داشته باشید. زمانی که در حال بارندگی است و یا زمانی که پیش بینی وضع هوا این گونه است که به زودی بارش صورت می گیرد، به خصوص برای وقتی که بتن اکسپوز را در فضای باز و در معرض بارندگی می خواهید نصب کنید، بادی دست نگه دارید و کار را به تعویق بیندازید. چر که بارندگی باعث می شود فرآیند خشک شدن بتن اکسپوز دچار تاخیر شده و به این ترتیب کیفیت کار خدشه دار گردد.
  3. قبلا گفته شد که ماده تاخیر کننده یا چسب که بر روی بتن اکسپوز ریخته می شود را باید مراقبت کنید تنفس نکنید. از آن مهم تر این است که دقت کنید بر روی چشمتان ریخته شود. چرا که می تواند باعث آسیب به بینایی شما گردد. به دلیل آن که این مواد افزودنی به بتن اکسپوز شیمیایی هستند.

با توجه به آنچه تا کنون گفتیم بهتر است برای آنکه با هشدارها و احتیاط هایی که لازم است به کار ببندید آشنا شدیم. اما برای رعایت و دقت بیشتر می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا گفتگو کنید. علاوه بر آنکه می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا نیز مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *