در مقاله “چند نکته کاربردی در ساخت بتن اکسپوز” به چند مورد اشاره نمودیم که مراعات کردن آن ها می تواند به ما کمک کند که کارآیی محصول خود را افزایش دهیم و به این ترتیب بتوانیم کیفیت ظاهری و درونی بتن اکسپوزی را که ساخته می شود چه به صورت کفپوش و چه به صورت نمای بیرونی و داخلی در یک سازه و چه به عنوان بخشی از یک سازه تزئینی و دکوری، افزایش دهیم.

اما در این نوشته می خواهیم به نکات دیگری در ساخت بتن اکسپوز به خصوص وقتی که خودتان می خواهید آن را بسازید اشاره کنیم که عدم رعایت آن ها باعث می شود، بازدهی و راندمان کاری پایین بیاید و به این شکل نتوانیم آنچه را مطلوب ما از نتیجه نهایی بتن اکسپوز است به دست آوریم. در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم نمود:

چند تذکر در پروسه ساخت بتن اکسپوز

  1. اگر قصد دارید که خودتان کار ساخت بتن اکسپوز را انجام دهید، باید دقت داشته باشید که مرحله بتن ریزی و تسطیح سطوح انرژی بدنی زیادی می طلبد. بنابراین لازم است که در وصعیت خوبی از لحاظ جسمانی قرار داشته باشید. چرا که ممکن است کمکاری در این مرحله که ناشی از قدرت جسمانی پایین و غیر کافی باشد روی نتیجه کار اثر منفی بگذارد.
  2. نکته دوم هشداری است که مربوط به سلامتی شخصی است که مسئول اجرای بتن اکسپوز است. به دلیل آنکه در مراحل مختلف از مواد شیمیایی استفاده می شود. بهتر است مستقیم و بدون عایق تنفسی در معرض این مواد قرار نگیرند.

یکی از این مراحل زمان خشک شدن بتن اکسپوز است که موادی به آن افزودن می شود جهت تاخیر در خشک شدن برای جلوگیری از ترک. مرحله دیگر افزودن چسب ها به بتن اکسپوز برای محکم تر کردن ساختار این سازه. به هر حال لازم است که در فرآیندهای گوناگون جهت حفظ سلامتی نیز نکات ویژه رعایت گردند و به خصوص می توانید با افراد مجرب و متخصص در هنزا در این باره گفتگو نمایید. علاوه بر آن که از جهتی بهتر اس نمونه هایی که در صفحه بتن اکسپوز هنزا موجود است را مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *