در سلسله مقالات هنزا که توسط کارشناسان و محققان شرکت تولید مصالح ساختمانی هنزا مشغول به کار هستند، به موضوعاتی همچون تغییرات در عرصه مصالح ساختمانی پرداختیم. و چنانچه نظر کارشناسان هنزاست، این تغییرات به سمتی میل می کند که علاوه بر جنبه های مکانیکی و مقاومتی و همچنین ابعاد هنری و زیبایی شناسانه به موضوع محیط زیست نیز توجه ویژه دارد. برای مثال می توانید به مقاله “فواید استفاده از کفپوش های سبز” از کارشناسان ما در هنزا مراجعه نمایید.

اما مطلب دیگری که مقالات هنزا در راستای آن حرکت می کند آشناسازی مخاطبان ما با مصالح ساختمانی گوناگون و خواص و ویژگی های هر یک از این مصالح می باشد. به عنوان نمونه می توانید به نوشته “چگونگی محاسبه میزان تخلخل سنگ ها” از مجموعه مقالات هنزا مراجعه نمایید. که در این نوشته محققان هنزا سعی دارند به مقایسه میزان تخلخل در سنگ ها اشاره کنند که چنانچه می دانید تخلخل یکی از فاکتورهای مهم مقایسه کیفیت سنگ ها می باشد.

که در نوشته قبل به فرمولی که از آن برای به دست آوردن درجه پوکی سنگ استفاده می شود اشاره کردیم. در واقع هر چه درجه پوکی سنگ بالاتر باشد به این معناست که فاصله خالی در بین منفذهای سنگ بیشتر است و به ترتیبی که کارشناسان هنزا بیان نمودند، این مساله به معنای تخلخل سنگ ها می باشد.

هدایت هیدرولیکی فاکتوری برای سنجش مصالح ساختمانی

که برای به دست آوردن میزان دقیق این کمیت نیاز به آزمایشگاه مقاومت مصالح وجود دارد. که چنانچه کارشناسان هنزا بیان می کنند این آزمایشگاه در حد دانشجویان کارشناسی قابل دسترس است و می توانند به کمک آن کمیت های لازم برای محاسبه تخلخل سنگ و درجه پوکی آن را به دست آورند.

همانطور که می دانید هر چه تخلخل سنگ بالاتر باشد به گفته متخصصان هنزا هم مقاومت و استحکام سنگ کاهش می یابد و هم سنگ مورد نظر نفوذ پذیر تر می شود. که نفوذ آب و رطوبت به داخل آن به گفته کارشناسان هنزا باعث شکست و کاهش طول عمر این مصالح ساختمانی پر طرفدار می گردد.

کارشناسان هنزا می گویند غیر از بحث تخلخل، مبحث دیگری نیز در رابطه با سنجش کیفیت و مرغوبیت سنگ ها وجود دارد. که این مودر نیز مزتبط و وابسته به همان تخلخل سنگ ها و اندازه ریز و درشت ذرات سنگ موجود در یک سنگ دارد و عبارت است از هدایت هیدرولیکی. همانطور که محققان هنزا اذعان می کنند هدایت هیدرولیکی سنگ در واقع به معنای میزان جریانی است که آب می توانند درون منافذ سنگ ها داشته باشد.

و به گفته محققان هنزا هر چه هدایت الکترولیکی سنگ ها کمتر باشد به این معناست که به دلیل تراک بالای ذرات درونی سنگ، آب نمی تواند اولا به داخل سنگ نفوذ کند و یا کمتر می تواند نفوذ کند و ثانیا میزان آب نفوذ کرده همانطور که متخصصان هنزا بیان کی کنند کمتر می تواند در تمام حجم درونی سنگ توزیع گردد. به این ترتیب آن سنگی مرغوب تر است که دارای هدایت هیدرولیکی کمتری باشد.

مصالح ساختمانی مرغوب و تولیدی شرکت گام آبی فردا دارای هدایت هیدرولیکی ناچیز و استانداردی می باشد. به همین جهت خیال مهندسان و طراحان ساختمان بابت استفاده از این محصول آسوده است. برای آشنایی با این مصالح ساختمانی می توانید به صفحه محصولات هنزا مراجعه نمایید و برای آنکه درباره محصولات ما اطلاع و آگاهی بیشتری کسب کنید می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در این زمینه تماس یگیرید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *