در نوشته “جی اف آر سی GFRC نیازهای مشتریان را برآورده می کند” در این رابطه صحبت کردیم که جی اف آر سی GFRC به دلیل ترکیب الیاف شیشه در بتن می تواند مقاومت و استحکام بیشتری نسیب بتن کند. همین امر نه تنها باعث بالا رفتن طول عمر و دوام جی اف آر سی GFRC می شود بلکه به طراحان اجازه می دهند که بتوانند طرح های مختلف را با تکیه بر مقاومت بالای خمشی و کششی این محصول طراحی کنند و زیبایی مورد نظر خود را به نمای ساختمان ها و سازه ها ببخشند.

اما محققان چطور به سمت تولید جی اف آر سی GFRC پیش رفتند؟ در واقع پیشینه این محصول به همان خشت های کاهگلی بر می گردد. که از ترکیب کاه در گل توانسته اند، مقاومت آن را افزایش دهند. و باعث کنترل و کاهش ترک ها در آن شوند. اما شکل امروزی استفاده از الیاف شیشه ای در بتن یا همان جی اف آر سی GFRC را می توان به دهه 1940 در کشور روسیه برگرداند. الیته تا سال های 1970 طول کشید تا جی اف آر سی GFRC به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرد.

جی اف آر سی GFRC مصالحی غیر سازه ای است

از پنل های جی اف آر سی GFRC که در ابعاد مختلف ساخته می شوند امروزه بیشتر از آنکه در بخش های زیرساختی ساختمان ها استفاده شود در نمای ساختمان استفاده می شود. یعنی این پنل ها را در طرح ها و شکل های مختلف طراحی می کنند و سپس آن را با روش های خاص خود در نمای ساختمان های مورد نظر نصب می کنند.

به همین دلیل به پنل های جی اف آر سی GFRC مصالح ساختمانی غیر سازه ای می گویند. یعنی اینکه از این محصول برای تحمل بارها و نیروهای وارده بر ساختمان استفاده نمی شود. بلکه صرفا جنبه تزئینی دارند و می توانند وزن خود را تحمل کنند و زیبایی مورد نظر را به نمای سازه و ساختمانی که بر روی آن نصب می شوند، اعطا کنند.

جی اف آر سی GFRC البته علاوه بر کارکرد اصلی آن که همانا زیبا سازی نمای ساختمان و پذیرفتن طرح و شکل های مورد نظر است. اگر به طور کامل در پوشش نمای یک ساختمان مورد استفاده قرار گیرند، می توانند به عنوان عایق صوتی نیز استفاده شوند و به خصوص در دیوارهای داخلی ساختمان اگر از نمای جی اف آر سی GFRC استفاده شود می تواند مانع عبور صوت و صدا از اتاق ها به یکدیگر شود.

همچنین جی اف آر سی GFRC می تواند عایق حرارتی نیز باشد. و مانع هدر رفت انرژی از داخل ساختمان گردد. البته پنل های جی اف آر سی GFRC توانایی این را دارند که در برابر باد و باران و لرزه هایی که در اثر زلزله می تواند ایجاد شود، از خود محافظت کرده و مقاومت کافی را از خود بروز دهند. همچنین پنل های جی اف آر سی GFRC نسبت به تابش آفتاب دارای مقاومت هستند. به این معنا که به راحتی دچار رنگ پریدگی نمی شوند. و برای مدت زیادی دارای رنگ ثابت خود هستند.

برای مشاهده نمونه های این محصول می توانید به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مراجعه نمایید. و برای سفارش محصول جی اف آر سی GFRC با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *