همان طور که در مقاله “جی اف آر سی GFRC ترد بودن بتن را از بین می برد” مشاهده نمودید، با اضافه نمودن الیاف شیشه به بتن می توان مقاومت های کششی، فشاری و خمشی آن را تا حد زیادی افزایش داد و ترک های سطحی آن را کنترل نمود و از تعداد و وسعت آن ها کاست. به همین دلیل شکل پذیری جی اف آر سی GFRC نسبت به بتن معمولی چند برابر است.

اما سوال این است که چگونه باید اجزا و عناصر مختلفی که در ترکیب بتن جی اف آر سی GFRC وجود دارد را با هم آمیخت که بتوانیم به کیفیت مطلوب و مورد نظر خود دست پیدا کنیم. در مقاله “اعمال مقدماتی پیش از اختلاط جی اف آر سی GFRC” راجع به این مطلب بیشتر صحبت کردیم. اما در این نوشته می خواهیم به میکسرهایی اشاره کنیم که در اختلاط جی آر سی GRC مورد استفاده قرار می گیرد.

این میکسر که در شکل نمایش داده شده است ابزاری بسیار قدرتمند و چند جانبه است که برای مخلوط کردن مواد مختلف ساختمانی و هر نوع یتنی می تواند به کار گرفته شود. این مخلوط کن ها دارای تیغه های مارپیچی با قطر حدودی شش و نیم اینچ می باشند که برای مخلوط کردن و ترکیب اولیه بسیار مناسب است.

میکسرهای مورد استفاده در جی اف آر سی GFRC

این میکسرها برای بتن های سنگین و دارای سنگدانه ها مانند بتن اکسپوز مخلوط با سنگدانه و همچنین بتن جی اف آر سی GFRC که نیاز به ترکیب شدن با سرعت پایین دارند، بسیار مناسب است.

البته اگر بخواهید ترکیب جی اف آر سی GFRC را با سرعت بالاتری مخلوط کنید ممکن است این میکسر بخاطر تیغه های مارپیچی که دارد و همچنین حجم کم ظرفی که محل اختلاط بتن است، باعث پرت شدن برخی مواد به بیرون از محفظه اختلاط شود. به همین دلیل در این مواقع بهتر است برای اختلاط جی اف آر سی GFRC از میکسرهای دارای میله های عمودی استفاده کنید.

برای آنکه پنل های به دست آمده بتن جی اف آر سی GFRC را که در پروژه های ساختمانی به کار گرفته می شود را مشاهده نمایید، می توانید به صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا مراجعه نمایید. همچنین جهت انتخاب بهترین پنل برای ساختمان خود با کارشناسان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *