همانطور که با پیگیری مقالات هنزا در یافته اید. در این پروسه کارشناسان هنزا سعی دارند که هموطنان گرامی را با مصالح ساختمانی گوناگونی که در ساختمان ها و سازه هایی که در کشور ما ساخته می شود به کار می روند، آشنا سازند. به همین منظور در نوشته های قبلی متخصصان ما در هنزا برخی از مصالح ساختمانی پر کاربرد را از منظرهای مختلف مورد بررسی قرار دادند، تا اینکه بحث ما در مقالات هنزا به مقوله سنگ های ساختمانی رسید.

چنانکه در مقاله “معیارهای طبقه بندی سنگ های ساختمانی” از مقالات هنزا مشاهده نمودید، سنگ های ساختمانی را می توان از معیارها و ملاک های مختلفی تقسیم بندی کرد. در این نوشته کارشناسان هنزا می خواهند سنگ ها را از معیار زمین شناسی مورد دسته بندی قرار دهند.

نمای سنگ ساختمان هنزا

به گفته محققان اگر بخواهیم سنگ ها را از روی منشا شکل گیری و ویژگی های زمین شناختی تقسیم بندی کنیم به سه گروه زیر می رسیم:

– سنگ های آذرین

– سنگ های رسوبی

– سنگ های دگرگون

سنگ های آذرین به گفته محققان هنزا به آن دسته سنگ های گفته می شود که همان مواد مذاب داخل زمین هستند که سرد شده و منجمد شده اند. که کیفیت این سنگ های به دست آمده آذرین به شرایط مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

– کیفیت و ترکیب مواد مذاب

– عمق قرار گرفتن آن ها

–  شرایط و چگونگی سرد شدن مواد مذاب

کارشناسان ما می گویند هر چه قدر که عمق مواد مذاب و عمق محلی که این مواد مذاب در آن شروع به سرد شدن می کنند، بیشتر باشد و همچنین سرعت سرد شدن مواد مذاب آهسته تر باشد، در نتیجه بلورها فرصت بیشتری برای شکل گیری دارند و ساختار اتمی منطم تری برای آن ها ایجاد می شود. در نتیجه سنگ آذرین به دست آمده نیز زیباتر و مستحکم تر خواهد بود.

برای آشنایی با مصالح ساختمانی ما که جزو پیشگامان عرصه مصالح ساختمانی در کشور عزیز ما می باشد می توانید به صفحه محصولات هنزا مراجعه نمایید و هر گونه پرسشی در رابطه با معرفی مصالح ساختمانی و چگونگی انتخاب آن ها را می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در هنزا مطرح نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *