تست ASTM بر روی جی اف آر سی / جی آر سی” که توسط متخصصان ما در هنزا نیز بر روی پنل های پیش ساخته جی اف آر سی / جی آر سی هنزا در آزمایشگاه های پیشرفته و مجهز به تجهیزات بروز هنزا صورت گرفته نشان دهنده برتری خواص و کمیت های استاتیکی و مکانیکی جی اف آر سی / جی آر سی نسبت به بتن های معمولی است.

یکی از این کمیت ها که باید در مورد همه مصالح ساختمانی به کار گرفته در سختمان مورد توجه قرار گیرد و ما در مودر پنل های جی اف آر سی / جی آر سی اعمال کرده ایم مقاومت کششی است. اگر بخواهیم تعریفی مختصر از مقاومت کششی ارائه دهیم باید گفت مقاومت کششی به آن مقدار نیروی نهایی گفته می شود که بر یک قطعه مانند جی اف آر سی / جی آر سی وارد شود بدون آنکه سطح مقطع آن دچار تغییر شکل قابل توجهی شود.

مقاومت کششی جی اف آر سی / جی آر سی

در واقع در تعریف این کمیت تنش وارد شده و کرنش قطعه مورد نظر که در اینجا همان جی اف آر سی / جی آر سی است، را باید مورد ملاحظه قرار دهیم. تنش به نیرویی داخلی گفته می شود که بر واحد سطح مقطع جسم وارد می شود و کرنش به مقداری از تغییر شکل جسم نسبت به اندازه اولیه گفته می شود وقتی که نیرویی بر آن وارد گردد.

مقاومت کششی هر قطعه از جمله مصالح ساختمانی به کار گرفته در عملیات ساخت و ساز به اندازه و طول آن بستگی ندارد بلکه وابسته به جنس آن است. هر چند عواملی مانند درجه حرارت جسم و دمای محیطی می توانند در کاهش یا افزایش مقاومت کششی جی اف آر سی / جی آر سی موثر باشند. هر چقدر مقاومت کششی جی اف آر سی / جی آر سی بالاتر باشد به این معناست که تردی و شکنندگی آن کمتر است.

برای کسب اطلاعات علمی و دقیق بیشتر در این زمینه می توانید به کارشناسان و متخصصان هنزا مراجعه نمایید. در آخر از شما دعوت می کنیم که از پروژه های انجام شده توسط تیم ما در صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا دیدن نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *