الیاف توانستند در ترکیب با بتن محصولی جدید به عنوان بتن الیافی به وجود آورند که می توان آن را نقطه عطفی در تحول مصالح ساختمانی به حساب آورد که اگر الیاف به کار رفته الیاف شیشه (فایبر گلاس) باشد، به آن ایران GFRC / ایران GRC گویند.

دلیل آنکه ایران GFRC / ایران GRC تغییری شگرف در صنعت ساختمان به حساب می آید این است که این محصول هم از قدرت و استحکام بتن برخوردار است و هم به دلیل وجود الیاف شیشه، توانسته خصوصیت شکنندگی و تردی بتن و هم چنین وجود ترک ها در آن را خنثی کند و انعطاف پذیری و شکل پذیری را به بتن افزوده است به همین سبب ایران GFRC / ایران GRC متریالی مهم در طراحی سازه های خلاقانه و نوآورانه تلقی می شود.

در نوشته “کمیت های مهم مکانیکی در ایران GFRC / ایران GRC” توضیحاتی کلی درباره برخی از ویژگی های ایران GFRC / ایران GRC از جمله مقاومت سایشی، استحکام خمشی و همچنین ضربه پذیری پرداختیم. در این نوشته می خواهیم مقاومت خمشی ایران GFRC / ایران GRC را مورد بررسی قرار دهیم.

مقاومت خمشی ایران GFRC/ ایران GRC

مقاومت خمشی را بر اساس تنشی اندازه گیری می کنند که در حالت فشاری و یا کششی به یک قطعه وارد می شود. اما این تنش به اندازه ای باشد که قطعه دچار شکست نشود. اولین نقطه ای از افزایش تنش که در آن قطعه دچار شکست شود به شرطی که نیروی وارده به حالت خمشی به جسم وارد شود، مقاومت خمشی آن قطعه گفته می شود.

طی آزمایشات و تحقیقاتی که همکاران ما در تیم تحقیقاتی هنزا با استفاده از ابزارهای پیشرفته آزمایشگاهی بر روی ایران GFRC / ایران GRC انجام داده اند، این نتیجه به دست آمده است که الیاف شیشه می توانند مقاومت خمشی ایران GFRC / ایران GRC را به مقدار قابل توجهی نسبت به بتن معمولی افزایش دهند.

برای آنکه دقیق تر با کمیت های مقاومتی این بتن آشنا شوید می توانید با محققان ما در هنزا تماس بگیرید و همچنین صفحه ایران GFRC / ایران GRC هنزا می تواند ایده های بدیع و تازه ای در مورد کاربردهای این محصول به دست آورید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *