قبل از پرداختن به بحث بتن اکسپوز لازم به یادآوری است که دیگر دوره ای که انسان ها از مصالحی برای ساختن ساختمان های خود استفاده می کردند و تنها مساله ای که به آن اهمیت می دادند این بود که آن مصالح بتواند سقفی مطمئن برای زندگی آن ها به وجود آورد، به سر آمده است.

در گذشته این طور بود که خانه را جایی برای در امان ماندن از بیگانگان یا خطرات عوامل جوی در نظر می گرفتند. اما مصالح جدید که بتن اکسپوز یکی از آن هاست بر اساس این ایده به وجود آمده اند که ساختمان ها علاوه بر استحکام و ایجاد امنیت باید از لحاظ جنبه هنری و زیبایی بخشی نیز کارآیی داشته باشند. که نسبت مستقیمی با روحیه و آرامش افراد ساکن دارد.

سطوح رایج بتن اکسپوز

در مقاله “بعد زیبایی شناختی بتن اکسپوز” نیز درباره وجه زیبایی این محصول صحبت کردیم که تا آنجا پیش رفته که پنل های پیش ساخته صاف و صیقلی بتن اکسپوز را در طراحی دکوراسیون داخلی به کار می گیرند. البته عملیات پرداخت سطح بتن اکسپوز کاملا وابسته به حل به کار گیری آن ها می باشد.

یکی از رایج ترین پرداخت کاری سطوح بتن اکسپوز این است که آن را با اجزا و ذرات رنگی ترکیب کنیم که این اتفاق معمولا با استفاده از ریزدانه ها و سنگدانه های رنگی انجام می شود که هم برای نمای خارجی ساختمان ها و هم برای کفپوش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

که این ترکیب سنگدانه های رنگی با بتن اکسپوز سطح و وجهی هنری برای آن به وجود می آورد و در ضمن به عنوان لایه ای محافظ برای این بتن عمل می کند. در تصویر بالا می توانید به برخی از نمونه های این سطوح بپردازید که هر یک با توجه به تناسب محیطی و سلیقه صاحبکار قابلیت استفاده دارند.

اگر نیاز به مشورت برای انتخاب طرح و شکل بتن اکسپوز خود دارید می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در هنزا تماس بگیرید. همچنین برای آنکه بتوانید با ایده های خلاقانه در این زمینه آشنا شوید بهتر است صفحه بتن اکسپوز هنزا را دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *