در مقاله “بررسی اجزای تشکیل دهنده بتن الیافی” اجزای گوناگونی که در ترکیب و ساخت این بتن به کار می روند را با هم بررسی کردیم و مشاهده نمودیم که کلیت مولفه های سازنده بتن الیافی مشابه بتن معمولی است با این تفاوت که در ساخت و اختلاط این بتن از الیاف شیشه بهره برده می شود که نقشی اساسی را در شکل دهی و قوام این محصول دارد و در واقع الیاف شیشه است که بتن الیافی را تبدیل به یک بتن بدیع و متمایز با سایر انواع بتن معمولی کرده است.

اگر بخواهیم نگاهی به مکانیزم عملکرد الیاف شیشه در این بتن بیندازیم، ابتدا لازم است گفته شود که هر چند الیاف شیشه یکی از پرکاربردترین الیاف در ساخت بتن الیافی است و منجر به تولید جی اف آر سی GFRC می شود اما همانطور که پیش از این نیز بیان شد، الیاف شیشه تنها الیافی نیست که در ساخت این نوع بتن به کار می رود و ما با انواع گوناگونی از الیاف و فیبرها روبرو هستیم.

مقابله بتن الیافی با گسترش ترک

 که می توان الیاف فولادی، الیاف کربنی، الیاف نایلونی، الیاف پلیمری و دیگر انواع الیاف را در این زمینه برشمرد. که در کنار الیاف شیشه تشکیل دهنده انواع مختلف بتن الیافی می باشند. اما از آنجا که در کشور ما و توسط تیم حرفه ای هنزا بتن الیاف متشکل از الیاف شیشه ساخته و تولید و وارد بازار ساختمان می گردد، ما نیز در اینجا تمرکز خود را بر روی الیاف شیشه گذاشته ایم.

در واقع این الیاف در بتن الیافی می توانند مکملی برای میلگردها و آرماتورهای فولادی باشند که در تقویت بتن به آن ها کمک می کنند. که این ترکیب باعث می گردد که مشکل عمده ای که بتن های معمولی دارند و آن ترک برداشتن و پخش شدن ترک است، در بتن الیافی وجود نداشته باشد.

به عنوان مشاهده برخی از انواع محصولات بتن الیافی صفحه جی اف آر سی GFRC هنزا را می توان مشاهده نمود. همچنین کارشناسان و متخصصان ما در این زمینه آماده پاسخ به سوالات شما می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *