همانطور که می دانید جی اف آر سی، بتن هایی هستند که به جای ارموتورهای فولادی با الیاف فایبرگلاس مقاوم در برابر محیط قلیایی ساخته می شوند. که این محصول نسبت به بتن های معمولی دارای مزایای بسیاری می باشد که این مزایا هم شامل افزایش مقاومت و استحکام تنشی، کششی و خمشی آن شده و هم باعث شکل پذیری بیشتر آن می شود. که این ویژگی ها سبب افزایش کارآیی و کاربرد آن در بخش های مختلف ساختمانی از جمله نمای ساختمان شده است. که برخی نمونه های آن را در صفحه جی اف آر سی هنزا می توانید مشاهده کنید.

پس از اطلاع نسبت به فواید استفاده از جی اف آر سی که در مقاله “چرا باید از جی اف آر سی استفاده کنیم” به طور مفصل به آن پرداختیم نوبت به آشنایی با مراحل ساخت پنل های پیش ساخته این بتن فرا می رسد که در ادامه به این مهم خواهیم پرداخت.

ابتدا قالب های جی اف آر سی مورد نظر را با توجه به نیاز و طراحی نمای مورد نظر، طراحی می کنیم. سپس بتن رویه را در قالب ها می ریزیم. باید توجه داشته که می توانیم بتن رویه را با توجه به درخواست مشتری در شکل ها و رنگ های مختلف تولید کنیم و قالب را به شکل مورد نظر در آوریم.

مراحل ساخت جی اف آر سی

در مرحله بعدی تولید جی اف آر سی، پس از ریختن بتن رویه بر روی قالب ها نوبت پخش کردن و مسطح کردن بتن فرا می رسد. اما برای از بین بردن فضاهای خالی که لابلای ذرات بتن وجود دارد و محل تجمع هوا و حباب می تواند باشد باید از ویبراتور استفاده کرد. که این وسیله موجب تراکم بیشتر جی اف آر سی تولیدی خواهد شد.

سپس نوبت به افزودن فایبرگلاس می رسد که در روش پاششی الیاف شیشه را به همراه دوغاب به سطح بتن رویه می پاشند. سپس این قالب ها توسط اتصالات مورد نظر به قاب پشتبند متصل می شود. در مرحله آخر باید منتظر عمل آوری قطعات ساخته شده جی اف آر سی بمانیم. که پس از خشک شدن و گرفتن آن را برای نصب و اجرا آماده می کنیم.

در صورتی که ساختمان شما نیاز به پنل های پیش ساخته جی اف آر سی دارد حتما با کارشناسان و مشاوران ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *