اگر هنوز با جی اف آر سی (جی آر سی) آشنا نشدید، باید آشنا شوید. این کامپوزیت از ترکیب مخلوطی از شن و ماسه، سیمان، پلیمر (معمولا پلیمر اکریلیک)، آب، سایر مواد افزودنی و الیاف شیشه دارای مقاومت قلیایی ساخته می شود. که نمونه های آن را در صفحه جی اف آر سی هنزا مشاهده می نمایید. طرح های مختلف اختلاط جی اف آر سی دارای اجزا و نسبت های مشابه هستند.

همانطور که در نوشته “روش های اختلاط الیاف در جی اف آر سی” نیز اشاره شد، این بتن می تواند با رنگ ها و طرح های مختلفی مانند آجر دکوراتیو، دیوارپوش سه بعدی و غیره که در دکوراسیون خانه به کار می رود، منطبق و هماهنگ شود. در کار با جی اف آر سی دست شما برای هرگونه خلاقیتی باز است و یک گزینه عالی برای ایجاد صفحات ضد آب و بویژه عناصر بتنی سه بعدی است.

برخی از دلایل کاربرد جی اف آر سی

1. سبک تر از دیوارهای پیش ساخته است.

از آنجا که جی اف آر سی می تواند با نصف ضخامت قطعات پیش ساخته سنتی ساخته شود، وزن آن نیز نصف می شود. به علاوه استفاده کمتر از سنگ یا ماسه، که چگال تر و سنگین تر از سیمان است، صرفه جویی در وزن حتی بیشتر است.

بتن پیش ساخته معمولا 5/1 اینچ ضخامت و 18 پوند وزن دارد ولی جی اف آر سی 75/0 اینچ ضخامت و 8 پوند وزن دارد.

کاربرد جی اف آر سی در نمای ساختمان

2. واقعا نازک است

حداقل ضخامت موثر برای حفظ استقامت و تقویت فولاد بتن پیش ساخته 5/1 اینچ ولی حد عملی جی آر سی تنها 75/0 اینچ است.

3. شما می توانید با آن سریع کار کنید.

از آنجا که جی اف آر سی دارای قدرت اولیه است که توسط الیاف ارائه می شود، می تواند به سرعت قالب برداری شود. بیشتر پروژه های این بتن را می توان در 24 ساعت از قالب تخلیه کرد. ولی پروژه های پیش ساخته سنتی حداقل باید چند روز باقی بمانند. سرعت اجرا به این معنی است که شما می توانید پروژه های بیشتری را انجام دهید و درآمد بیشتری کسب کنید.

4. احتمال ترک برداشتن در مقایسه با پیش ساخته کمتر است.

به دلیل مقاومت بالا، این مصالح می تواند پیش از آنکه ترک بردارد، فشار بیشتری تحمل کند و حتی می تواند خم شود!

5. طراحی اشکال سه بعدی با آن آسان است

جهت آشنایی بیشتر با محصولات هنزا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *