بتن اکسپوز امروزه توانسته جایگاه ویژه ای در طراحی نمای ساختمان به دست آورد. چرا که یکنواختی و سطح ساده و یکدست آن و رنگ خاص و سردش، جلوه ای مینیمال و مدرن به ساختمان می بخشد. و چنانچه در مقاله “کیفیت بتن اکسپوز” بازگو شد، به جهت آنکه بتن اکسپوز سطح نهایی کار است باید منظره ای زیبا به ساختمان ببخشد به همین جهت نیاز است که هم از لحاظ تولید و هم از لحاظ اجرا دقت های لازم اعمال شود تا نتیجه نهایی کار دارای کیفیت مطلوب باشد.

اگر بخواهیم پنل های پیش ساخته بتن نما را با ملات به دیوار مورد نظر متصل کنیم لازم است که از پنل هایی که قسمت پشت آن ها شن پاشی شده به همراه سیم اسکوپ استفاده شود. البته این را هم به خاطر بسپارید که هر اندازه در تولید و اجرای بتن اکسپوز مهارت و دقت کافی به خرج داده شود، به علل مختلف ممکن است در طول زمان نمای بتن اکسپوز مانند هر مای دیگری دچار اشکال و خرابی شود که نیاز به تعمیر و ترمیم داشته باشد. که فرآیند ترمیم به میزان و موقعیت خرابی پیش آمده بسنگی دارد. در نوشته “الزامات ترمیم بتن اکسپوز” بیشتر می توانید با این مطلب آشنا شوید.

روش های ترمیم بتن اکسپوز

برای تعمیر اشکال پیش آمده در بتن نما، دو روش کلی وجود دارد که در روش اول از مخلوط سیمان سفید و بتن بهره برده می شود و در شیوه دوم ملات ترمیمی را دانه بندی کرده و سطح مورد نظر سابیده می شود. اما موضوعی که ترمیم بتن نما را با حساسیت مواجه می کند این است که باید سطح مورد تعمیر بتن نما با نواحی اطراف خود دارای یکنواختی رنگ باشد و در صورت اختلاف حتی اندکی طیف رنگی، می تواند منظره نامناسبی به نما ببخشد.

می توان با استفاده از قالب های متنوع، طرح و شکل های مختلفی از بتن اکسپوز را تولید کرد. که برای دیدن تنوع برخی محصولات تولیدی بتن نما می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید و همچنین در صورتی که برای ساخت سازه خود نیاز به استفاده از بتن اکسپوز در نمای داخلی و یا خارجی خانه خود دارید با کارشناسان و متخصصان محصولات هنزا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *