برای آنکه ببینیم یک مبلمان بتنی که دارای خصلت های ایده آل یا نزدیک به ایده آل است باید دارای چه خواصی باشد، اول باید این موضوع را لحاظ کنیم ک ما به عنوان خریدار و استفاده کننده از این محصول چه انتظاراتی ازآن داریم و چگونه می توانیم این انتظارات را به سرانجام برسانیم. یعنی مبلمان تولیدی که از یک کارخانه تولید سازه ها و محصولات ساختمانی خریداری می کنیم اگر دارای کدام خصوصیات باشد می تواند تا حدود زیادی نیازهای ما را براورده کند.

مسئله دومی که باید در پاسخ به پرسش بالا مورد ملاحظه قرار دهیم این است که برای آنکه بدانیم مبلمان بتنی باید دارای چه خصوصیاتی باشد، ابتدا باید این نکته را در نظر بگیریم که مبلمان بتنی دارای انواع و اقسام مختلفی است که هر کدام ازان ها در جایگاه خاصی کاربرد دارند. بنابراین برخی ویژگی ها مربوط به همه مبلمان بتنی می باشد که می توان از آن به عنوان خاصیت های عمومی مبلمان بتنی یاد کرد و برخی دیگر نیز مربوط به یک کارکرد خاص هستند و ویژگی های خاص آن محصول را باید ذکر کرد.

مبلمان بتنی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

مثلا در نوشته “مبلمان بتنی در پاسیو چه کاربردی دارد؟” دیدیم که از جمله مواردی که می توان مبلمان بتنی را در آن به کار گرفت، به عنوان وسایلی در پاسیوها هستند. پس لازم است این نکته را مورد توجه قرار داده باشیم که اگر بخواهیم ویژگی های مبلمان بتنی در پاسیوها را لحاظ کنیم باید این مطلب را مورد دقت قرار دهیم کهپاسیوها از لحاظ شرایط آب و هوایی و دریافت نور دارای فاکتورهای مشخصی هستند. پس ویژگی های مبلمان ایده آل در پاسیوها باید دارای مشخصات مخصوص به خود باشد.

اما همانطور که در مقالات قبلی هنزا مشاهده نمودید یکی از انواع مبلمان بتنی که ما به معرفی آن و توضیح اهمیت آن پرداختیم گلدان های بتنی هستند و در این نوشته قصد داریم ویژگی های این محصول خاص را مورد بررسی قرار دهیم که عبارتند از:

  1. شکل و اندازه متناسب. که می تواند در تناسب با موقعیتی که قرار است این مبلمان بتنی درآن واقع شود، در نظر گرفته می شود.
  2. عدم افراط در بافت سطوح. چرا که به این ترتیب ممکن است ما به سطحی بسیار خشن دست پیدا کنیم که بتواند فرم و شکل کلی مبلمان بتنی را دچار خریب و یا عدم تناسب کند.
  3. مراقبت و نگهداری برای مدت زمان طولانی. معمولا گلدان های بتنی که در سطح شهر قرار داده می شود، برای مدت زمان های طولانی در نظر گرفته می شوند. به همین جهت باید از این مبلمان بتنی طبق استانداردهای لازم محافظت صورت گیرد.
  4. مقاومت در برابر وندالیسم. وندالیسم خساراتی است که معمولا برخی افراد به سازه های عمومی و شهری وارد می کنند. مبلمان بتنی به عنوان گلدان های شهری باید طوری طراحی و ساخته شوند که به راحتی بر روی آن ها خراش داده نشود و تخریب نشوند. علاوه بر آن وزن بالای این محصول کمک می کند که به راحتی جابجا نشده و یا آنکه مورد سرقت قرار نگیرند.

علاوه بر موارد بالا می توان ویژگی های دیگری را برای گلدان های شهری برشمرد که شما می توانید با مشورت با کارشناسان ما در هنزا از آن ها آگاهی پیدا کنید. نکته دیگر این است که انواع مختلف و زیبای مبلمان بتنی را می توانید در صفحه محصولات هنزا مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *