مقایسه کردن یکی از راه هایی است که می تواند ما را به شناخت یک موضوع واصل کند. در واقع این جمله که هر چیزی توسط ضدهایش شناخته می شود همواره یکی از روش های انسان ها برای واصل شدن به حقیقت بوده است. به همین جهت می توان برای آن که بتوانیم یک محصول را بشناسیم از این روش بهره ببریم. به عنوان مثال می توان به جی اف آر سی / جی آر سی اشاره نمود.

شما برای آنکه بتوانید شناخت خوبی از ویژگی ها و خصوصیات جی اف آر سی / جی آر سی به دست آورید و ببینید که آیا می توان این مسئله را در نظر گرفت که برای پروژه های جدی و بزرگ از این محصول استفاده کرد یا خیر، یکی از راه های اطمینان بخش این است که جی اف آر سی / جی آر سی را با دیگر مصالح و محصولات ساختمانی قیاس نمایید.

چه چیز لازم است درباره جی اف آر سی / جی آر سی بدانیم؟

در این مقایسه کردن بین جی اف آر سی / جی آر سی و دیگر مصالح ساختمانی که می توانند در شرایط مشابه کارکرد مشابهی داشته باشند، (مثلا همانطور که جی اف آر سی / جی آر سی برای پوشش نمای بیرونی ساختمان به کار می رود باید آن را با آن دسته از مصالح ساختمانی مقایسه کرد که از آن ها نیز می توان برای پوشش نمای خارجی ساختمان استفاده کرد.) پس چنین مقایسه هایی است که سبب می شود ما بتوانیم به خوبی زیر و بم یک محصول، مثلا جی اف آر سی / جی آر سی را به دست آوریم.

اما برای مقایسه می توان ابعاد مختلفی را در نظر گرفت. به عنوان نمونه داده های آزمایشگاهی یکم از روش های سنجش و قیاس است. مثلا شما می توانید داده هایی که در آزمایشگاه های مقاومت مصالح از جی اف آر سی / جی آر سی به دست آمده است را با داده ها و نتایجی که در همان آزمایشگاه ها و با روش هایی مشابه از دیگر محصولات و مصالح به دست آمده است، مقایسه نمایید و ببینید که جی اف آر سی / جی آر سی در این راستا کارنامه بهتری دارد یا دیگر محصولات.

به عنوان نمونه آیا مثلا مقاومت کششی یا مقاومت فشاری یک قطعه ساخته شده از جی اف آر سی / جی آر سی بالاتر است یا مثلا یک قطعه ای که از بتن معمولی ساخته شده و یا از آجر دکوراتیو ساخته شده است. و سا مقاومت های برشی و پیچشی و یا مقاومت در برابر ضربه و حرارت و چندین فاکتور مختلف دیگر آزمایشگاهی همگی مواردی است که می تواند به شما برای ان که بتوانید دید خوبی نسبت به جی اف آر سی / جی آر سی به دست آورید، کمک کند.

روش های مقایسه جی اف آر سی / جی آر سی

یکی از دیگر راه ها و روش های مقایسه که می توان از آن در شناخت جی اف آر سی / جی آر سی بهره گرفت، این است که بتوانید موارد و سازه هایی که در ساخت آن ها از جی اف آر سی / جی آر سی استفاده شده است را با موارد و نمونه های مشابهی که از دیگر محصولات و مصالح ساختمانی غیر از جی اف آر سی / جی آر سی در ساخت آن ها استفاده شده، مقایسه کنید و ببینید که در طول مدت زمان واکنش آن ها در برابر عوامل تخریبی چگونه بوده است.

آیا جی اف آر سی / جی آر سی توانسته که در برابر باد و باران و نور آفتاب و عناصر شیمیایی و خورنده موجود در هوا از خود مقاومت نشان دهد و از جهت رنگ و ظاهر و جنس دچار خسارت نشده باشد یا اینکه دیگر مواد ساختمانی بهتر از جی اف آر سی / جی آر سی توانسته اند در برابر همین عوامل تخریبی در طول زمان از خود مقاومت بهتری نشان دهند. این موارد را می توان به عنوان شاخص هایی برتر در شناسایی جی اف آر سی / جی آر سی به کار گرفت.

یا اینکه ببینیم که مثلا یک نمای جی اف آر سی / جی آر سی یا یک ستون ساخته شده از جی اف آر سی / جی آر سی توانسته طول عمر و ماندگاری بالاتری داشته باشد یا آن سازه مشابهی که آن را از یک متریال دیگر ساخته باشیم. همه این موارد نیاز به بررسی های دقیق آماری دارد. و مثلا صرفا با مشاهده چند سازه ساخته شده از جی اف آر سی / جی آر سی نمی توان به داوری جامع و شاملی در این زمینه دست یافت.

بلکه لازم است که این مقایسه ها و نمونه ها را در شرایط آب و هوایی و جغرافیایی مختلف مقایسه کرد تا نمونه آماری ما دارای تنوع لازم و کافی باشد. برای آن که بتوانید در این زمینه مقایسه اطمینان بخشی داشته باشید پیشنهاد می کنیم که با متخصصان و کارشناسان ما در هنزا در تماس باشید.

البته ما در مقاله “مزیت های جی اف آر سی / جی آر سی به بقیه مصالح چیست؟” سعی کردیم که تا حد فرصت یک مقاله به این اختلافات و مقایسه ها بپردازیم ولی برای انجام مطالعه بیشتر و دقیق تر بهتر است به صفحه جی اف آر سی / جی آر سی هنزا مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *