بتن اکسپوز به گونه ای تولید می گردد که دارای بالاترین بازدهی نسبت به کاربرد مواد اولیه باشد و این خصوصیت در نوشته “بتن اکسپوز چه ارتباطی با منابع اولیه دارد؟” مورد بررسی قرار گرفت. چرا که قوانینی که برای اعمال در زمینه امور ساخت و ساز مصوب گردیده رعایت برخی موارد را ضروری ساخته اند. که یکی از آن ها در راستای حفظ منابع طبیعی است.

از جمله دیگر مواردی که قوانین ساخت و ساز الزام کرده اند و اثرات خود را بر نحوه ساخت و اجرای بتن اکسپوز نیز گذارده اند عبارتند از:

  1. صرفه جویی در مصرف انرژی. که باعث شده محدودیت هایی در مار طراحان و معماران اعمال شود. و بتن اکسپوز به دلیل آنکه می تواند نقش عایق حرارتی را ایفا کند از این جهت در راستای قوانین است.
  2. قابلیت بازیافت. این مسئله نیز در جهت حفظ منابع محیط زیست و وارد آمدن آسیب کمتر به آن می باشد.
  3. مقاومت در برابر آتش: بتن اکسپوز مانع گسترش شعله می شود و از این جهت با قوانین سازگاری بالایی دارد.
  4. الزامات زیبایی شناختی: در این مورد نیز با رعایت استانداردهای طراحی و رنگ می توان از بتن اکسپوز به عنون نمایی دارای بالاترین معیارهای زیبایی شناختی بهره برد که همچنان دیگر قابلیت های گفته شده در بالا را در بهترین وجه دارا می باشد.

قوانین ساختمانی چه اثری در ساخت بتن اکسپوز دارند؟

در ساخت بتن اکسپوز معمولا تمایل طراحان و سازندگان به این سمت است که آن را به صورت یکپارچه ساخته و پرداخته کنند. از آنجا که یک متریال بتواند هم کارکردهای عایق حرارتی بودن را اعمال کند و هم اینکه به خوبی بارهای وارده را تحمل کند. که در این صورت می توان با طراحی یکپارچه بتن اکسپوز هر دو فاکتور و مزیت را با هم برآورده کرد.

البته این به معنای محدودیت طراحی نیست چرا که همچنان دست طراحان برای ایجاد خلاقیت های طراحی باز است که می توانید در این زمینه با متخصصان و کارشناسان هنزا مشورت نمایید. همچنین صفحه بتن اکسپوز هنزا می تواند برای شما الگوی خوبی نسبت به نمونه های مدرن و امروزی این محصول باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *