با مطالعه مقاله “سه فاکتور اساسی بتن اکسپوز سبک چیست؟” با این سازه سبک، ویژگی ها و کارآیی های خاص آن آشنا می شوید. و می بینید که چگونه وزن سبک این محصول توانسته است کمک شایانی به پیشبرد اهداف عمرانی بکند. همواره داشتن وزن سبک جزو اولویت های تولید محصولاتی است به شرطی که کاهش وزن باعث کاهش کارآیی و کیفیت نگردد که در مورد بتن اکسپوز سبک این مسئله به خوبی رعایت شده است.

دو عامل مهم در صنعت ساخت و ساز که در مورد بتن اکسپوز و دیگر مصالح ساختمانی بسیار پر اهمیت است، عبارتند از:

  1. بهروه وری منابع
  2. پایداری منابع اولیه

البته این مختص به بتن اکسپوز و یا صنعت ساختمان نیست و در مورد هر محصول تولیدی این امر حائز اهمیت است که مواد و منابع اولیه که آن محصول از آن تولید می شود نباید به زودی پایان پذیرد و در ضمن باید بتواند بیشترین بازدهی و راندمان را به ما ارائه دهد. یعنی بتوانیم با کمترین استفاده از منابع اولیه، مثلا در مورد بتن اکسپوز، بیشترین و با کیفیت ترین محصول را تولید نماییم.

بتن اکسپوز چه ارتباطی با منابع اولیه دارد؟

به خصوص به دلیل سیاست گذاری هایی که اخیرا برای محافظت از محیط زیست دنبال می شود، معماران و مهندسان باید محدوده های این قوانین را در عملیات ساخت وساز و همچنین ساخت بتن اکسپوز رعایت کنند. سامانه های چند لایه ای مرسوم مانند سیستم های کامپوزیتی عایق بندی حرارتی نیز می توانند بر گزینه های طراحی بتن اکسپوز و یا طراحی سایر سازه ها محدودیت هایی اعمال کنند.

که این محدودیت های طراخی بتن اکسپوز همراه با سایز جزئیات ساختاری پیچیده می باشد و  در برخی موارد به خاطر چرخه بازیافت و یا کارآیی آن ها در مورد آتش مورد انتقاد و بررسی قرار می گیرند. یعنی هر محصولی باید به خوبی مورد بازیافت قرار بگیرد و همچنین مقاومت خوبی در برابر شعله از خود نشان دهد.

همه این موارد را علاوه بر صفحه بتن اکسپوز هنزا می توانید به شکلی دقیق تر در تماس با متخصصان و کارشناسانی که در هنزا در این زمینه فعالیت دارند، پرس و جو نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *