همانطور که کارشناسان هنزا همواره تاکید کرده اند، جلوه هنری یک نما همیشه در درجه اول اهمیت قرار دارد. به خصوص هنگامی که می خواهیم از بتن نما استفاده کنیم، همانطور که در مقاله “بعد زیبایی شناختی بتن اکسپوز” نیز بیان کردیم، این مساله به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

اما باید توجه داشت که بتن اکسپوز را در بخش های مختلفی از ساختمان و حتی محیط اطراف سازه ها می توان مورد استفاده قرار داد که در نوشته “سطوح رایج بتن اکسپوز” به آن اشاره کرده ایم. و هر یک از کاربری ها و محل های استفاده بتن نما باید با توجه به وضعیتی که در آن قرار می گیرند دارای المان های زیبایی و هنری باشند.

به طور کلی، عموم استفاده کنندگان از بتن نما با این مساله کنار آمده اند که بتن اکسپوزی که برای دیوارهای بیرونی، دیوارهای داخلی، پاسیو ها، کف پوش ها و سایر ساختارها به کار می روند، می توانند دارای رنگ دلخواه باشند.

قابلیت های متنوع بتن اکسپوز

دلیل این امر نیز آن است که سطح رنگی بتن نما به طول قابل ملاحظه و بی چون و چرایی دارای زیبایی و جلوه بیشتر و بالاتری نسبت به سطح بدون رنگ و خاکستری بتن اکسپوز می باشد. در واقع خیلی افراد ممکن است ارتباط زیادی با یک سطح خالی از هر گونه رنگ و لعاب بتنی برقرار نکنند. اما وقتی بتن اکسپوز به صورت رنگی به آن ها ارائه شود، زیبایی بیشتری از آن درک کنند.

هرچند امروزه در دنیای پست مدرن، فضاها و هنرهای مینیمال جایگاه ویژه ای پیدا کرده است که یکی از فاکتورها و عناصر این هنر، سادگی و سردی آن است. بدون آنکه چیزهای اضافی به آن ها ملحق گردد. به همین دلیل است که برخی معماران در بعضی سازه ها ترجیح می دهند که از همان پنل های ساده و بی رنگ بتن اکسپوز استفاده کنند.

که برای آنکه بتوانید سلیقه خود را بسنجید و بتن اکسپوز مورد پسند خود را پیدا کنید هم می توانید به نمونه های ارائه شده در صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه کنید و هم با مشاوران و کارشناسان هنزا در این زمینه به مشورت بپردازید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *