همانطور که می دانید کارشناسان هنزا با اطلاع رسانی نسبت به مصالح ساختمانی مختلف در سلسله مقالات هنزا سعی بر این دارند که هموطنان و مخاطبان گرامی را با محصولات و مصالح ساختمانی مختلفی که در سراسر دنیا به کار گرفته می شود آشنا سازند. که به این ترتیب مخاطبان هنزا بتوانند نگاهی جامع و آشنایی کلی نسبت به مصالح ساختمانی به دست آورند و همین امر سبب می شود که آن ها بتوانند در انتخاب مصالح ساختمانی مناسب جهت ساخت ساختمان و سازه های عمرانی خود بهترین گزینه ها را در اختیار داشته باشند.

در معرفی مصالح ساختمانی از سوی کارشناسان هنزا با مطالعه نوشته های ما در صفحه مقالات هنزا خواهید دید که در این زمینه هم به معرفی محصولات و مصالح ساختمانی جدید که در آن ها از مواد نو و تکنولوژی های نوین بهره برده شده پرداخته ایم. (برای مثال به مقاله “چوب شفاف از مصالح ساختمانی نوین” از کارشناسان هنزا مراجعه کنید) و هم سعی کردیم مصالح ساختمانی معمول را که از دیرباز و به طور گسترده در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفته را دوباره معرفی و بازشناسی کنیم. که در این رابطه نیز می توانید به نوشته “نماهای سنگی در کشور ما” از کارشناسان هنزا بپردازید.

قابلیت جذب آب، معیاری برای تشخیص کیفیت سنگ

در نوشته گذشته (“چگالی، یکی از عوامل نشان دهنده کیفیت سنگ ها“) کارشناسان هنزا به چگالی که یکی از مهم ترین خصوصیات فیزیکی سنگ ها می باشد، پرداختند. به طوری که گفته شد، تخلخل به معنای فضای خالی ایست که بین ذرات سنگ وجود دارد. در واقع به گفته کارشناسان هنزا هر چقدر تخلخل یک سنگ بیشتر باشد، چگالی آن کمتر بوده و پوک تر است. به همین جهت اگر در معرض آب و رطوبت قرار گیرد، میزان آب بیشتری را به خود جذب می کند.

جذب آب توسط مصالح ساختمانی به گفته متخصصان هنزا می تواند سبب پوسیده و فرسوده شدن مصالح ساختمانی شود که باعث طول عمر و دوام پایین آن خواهد بود. اما چنانچه دیدید این تنها مزیت سنگ های متراکم با چگالی بالا نسبت به سنگ های متخلخل با چگالی پایین نیست. چرا که به بیان کارشناسان هنزا، سنگ های متراکم را بهتر می توان جلا داد و به صورت صیقلی که مناسب برای نمای ساختمان باشد درآورد. به دلیل آن که مقاومت فشاری آن ها بیشتر است و بهتر می توانند در برابر فشارهای وارده از خود مقاومت نشان دهند.

کارشناسان هنزا می گویند که جذب آب تنها موجب خوردگی سنگ ها نمی شود بلکه در آب و هوای سرد و دماهای خیلی پایین باعث می شود که درون سنگ ها یخ بزند و همین امر موجب انبساط درونی آن ها می گردد که منجیر به شکستن و خرد شدن سنگ ها می گردد. بنابراین چنانچه کارشناسان هنزا در انتخاب سنگ های ساختمانی همواره توصیه می کنند، باید از میزان جذب آب در سنگ ها به عنوان یک عامل اصلی نشان دهنده کیفیت و دوام سنگ ها نام برد.

برای آنکه در انتخاب مصالح ساختمانی خود خیال راحت و مطمئنی داشته باشید بهتر است انتخاب خود را از شرکتی مطمئن و برندی معتبر انجام دهید که این امر باعث می شود بازدهی مصالح ساختمانی شما بسیار بالا رود. به همین منظور ما مصالح ساختمانی هنزا تولیدی شرکت گام آبی فردا را به شما توصیه می کنیم. که این مصالح را می توانید در صفحه محصولات هنزا دنبال کنید. همچنین با تماس با کارشناسان و متخصصان هنزا می توانید اطلاعات جامع و مفیدی درباره انواع مختلف مصالح ساختمانی به دست آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *