با دنبال کردن سلسله مقالات هنزا می توانید با انواع و اقسام مصالح ساختمانی که در ساختمان ها به کار گرفته می شود، از منظر کارشناسان هنزا آشنا شوید. این مصالح هم شامل آن دسته از مصالح ساختمانی می شود که از گذشته و دیرباز در ساخت و ساز تویط انسان ها مورد استفاده قرار می گرفته اند و امروزه ممکن است تغییراتی در تولید و نحوه استفاده از آن ها یه وجود آمده باشد که هم از لحاظ زیبایی ظاهری و هم از لحاظ تکنیک های تولید و ساخت و هم چنین از جنبه اجرا و نصب و محل های کاربرد ممکن است دستخوش تغییراتی شده باشد.

که کارشناسان ما در هنزا سعی می کنند در این دست مقالاتی که در صفحه مقالات هنزا ارائه می کنند شما هموطنان گرامی را با انواع این محصولات آشنا کنند که از جمله می توانید به مقاله “آشنایی با آجر ماسه آهکی” مراجعه نمایید.

به علاوه برخی مصالح ساختمانی به گفته محققان هنزا امروزه وجود دارد که سابقه ای در گذشته ندارد و جزو مصالح ساختمانی مصنوعی است که همانطور که کارشناسان ما بیان می کنند، محققان و پژوهشگران در عرصه ساخت و تولید مصالح ساختمانی برای آنکه بتوانند کیفیت مصالح ساختمانی را افزایش داده و از طرفی به سمت حفظ و نگهداری بیشتر محیط زیست حرکت کنند و همچنین به اذعان متخصصان هنزا بتوانند راه حلی مقاوم تر و ارزان تر و زیباتر برای ساخت پروژه های عمرانی و ساختمان ها ایجاد کنند به سمت استفاده از مصالح ساختمانی نوین می روند که نمونه آن را می توانید در مقاله “دیوار هبیتو Habito drywall” از مقالات هنزا مشاهده نمایید.

در نوشته “تاریخچه استفاده از سنگ به عنوان مصالح ساختمانی” مروری بر تاریخچه استفاده از سنگ ها در ساخت و ساز ها از دوران باستان از نگاه کارشناسان هنزا داشتیم. در این نوشته کارشناسان هنزا قصد دارند کمی جلوتر آمده و به تحول استفاده از سنگ ها در پروژه های ساختمانی در دهه های اخیر بپردازند.

به گفته متخصصان هنزا در طول 50سال گذشته با توجه به پیشرفت هایی که بشر در زمینه های مختلف علمی، تکنولوژیکی و صنعتی به دست آورده، سنگ ها نیز به مرحله جدیدی گام نهاده اند. به طوری که به گفته کارشناسان ما در هنزا امروزه انواع مختلفی از سنگ ها تولید می شود که هر یک در قسمت های مختلف پروژه های ساختمانی می توانند به کار گرفته شوند. طیف سنگ های تولیدی از سنگ های نرم گرفته تا سنگ های بسیار سخت می باشد.

کارشناسان هنزا می گویند می توان ورود سنگ به ایران را به اوایل دهه 1300 برگرداند که اولین دستگاه برش سنگ وارد ایران شد. و شاید اولین ساختمانی که به گفته کارشناسان هنزا از نمای سنگی استفاده کرد کارخ مرمر می باشد و به تدریج صنعت سنگ و تولید سنگ نما در کشور ما رو به گسترش نهاد. تا اینکه امروزه بیش از دو هزار واحد تولید سنگ ای ساختمانی در کشور ما وجود دارد.

کارشناسان ما بیان می کنند که به علت زیبایی و استحکامی که نمای سنگی به خانه ها می بخشد امروزه بسیار مورد توجه و استقبال مشتریان و سازندگان خانه ها می باشد و طبق آمار روزانه حدود بیش از 200 هزار متر مربع در کشور ما سنگ تولید می شود و به کار گرفته می شود.

البته استفاده از سنگ نما به بیان کارشناسان هنزا تنها منحصر به خانه های مسکونی نیست بلکه در ساختمان ها و عمارت های بزرگ نیز استفاده از سنگ ها توانسته جای خود را باز کند. به عنووان مثال در کاخ های سلطنتی، ایستگاه های راه آهن، کاخ دادگستری و غیره می بینیم که از سنگ نما استفاده شده است.

برای آنکه با سایر محصولات و مصالح ساختمانی هنزا که در میان هم طرازان خود سرآمد است آشنا شوید یه صفحه محصولات هنزا مراجعه کنید و جهت مشورت برای انتخاب بهترین مصالح ساختمانی متناسب با ساختمان خود و نحوه طراحی و اجرای ان می توانید با کارشناسان و مهندسان ما در هنزا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *